مجید کیان‌پور گفت:واردات بی رویه به حذف مشاغل منجر می‌شود، باید تلاش کنیم با تکیه بر تولید ملی و برنامه ریزی روی شرکت های دانش بنیان و همچنین نیروی متخصص انسانی، بازار بزرگی را در اختیار داشته باشیم.
کد خبر: ۸۸۸۱۵۴۲
|
۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجید کیان‌پور درباره واردات بی رویه گفت: هر وارداتی که دارای نمونه مشابه داخلی بوده باعث حذف یک شغل از مشاغل کشور شود و یک حذف بی رویه محسوب می شود. در حقیقت واردات بی رویه شامل محصولاتی می شوند که قدرت تولید در داخل را داریم و با این واردات، قدرت را با دست خودمان از بخش خصوصی می گیریم.

وی تصریح کرد: اگر در عرصه واردات، به ظرفیت ها و منابع و امکاناتی که در کشور وجود دارد، توجه نکنیم و همچنین حذف تعرفه غیر کارشناسی و غیر علمی خیلی از کالاهایی که در کشور تولید می شوند، قطع به یقین با حذف مشاغل مواجه می شویم.

وی با اشاره به وضعیت صنعت و اقتصاد کشور و رکود حاکم بر این بخش‌ها افزود: : سیاست های بالادستی و راهبردی، سیاست های کارشناسی شده است که از جمله می توان به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد زیرا در این سیاست کلان، سعی شده است کشور بتواند یک تولید درون زا و با نگاه برون محور باشد.

وی اضافه کرد: ایران یک کشور 80 میلیونی است و یک بازار 400 میلیونی نیز پیرامون ایران وجود دارد. در همین راستا باید تلاش کنیم با تکیه بر تولید ملی و برنامه ریزی روی شرکت های دانش بنیان و همچنین نیروی متخصص انسانی، بازار بزرگی را در اختیار داشته باشیم.

کیان پور با بیان اینکه باید صنعت مان را از روزمرگی خارج کنیم، تصریح کرد: وقتی پژوهشی انجام نمی شود و توجه آن چنانی به شرکت های دانش بنیان نمی شود و رویکرد، رویکرد درجا زدن در وضع موجود است و نگرشی به سمت توسعه نباشد و نتوانیم خودمان را تطابق دهیم با روش های روزآمد و کارا که در دنیا دارد صورت می گیرد، قطعا ممکن است نتوانیم از رقبایمان پیشی بگیریم و ممکن است رو به عقب حرکت کنیم و منجر به این شود تنوعی که در تولید و در کیفیت باشد پیش نیاید و منجر به این شود که مصرف کننده به سمت استفاده از کالایی باشد که با کیفیت بهتری باشد.

وی افزود: اینجا وظیفه استاندارد و دستگاه های نظارتی است که بر نحوه تولید و ارائه خدمات پس از فروش نظارت کنند، نقش آنها مهم و برجسته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در خیلی از جاها اگر برنامه ریزی دقیق تری داشته باشیم، نیاز به واردات به شکلی که می گوییم نداشتیم، مثلا بهترین برنج در کشور تولید می شود اما می بینیم در فصلی از سال برنج  وارد می شود و تولید کننده داخلی با مشکل وارد می شود. واردات بی رویه باعث کاهش اشتغال و تغییر کاربری اراضی کشاورزی می شود.

ارسال نظرات