سازمان دامپزشکی استان زنجان طی ماه مبارک رمضان با 27مورد خودروهای عرضه کننده غیرمجاز فرآورده های خام دامی برخورد شده است.
کد خبر: ۸۸۸۱۵۶۶
|
۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: طی ماه مبارک رمضان 10 پرونده تخلف از مراکز عرضه و فروش فرآورده خام دامی در این استان به دلیل موارد غیر بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

محمدرشید کرمی افزود: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان اکیپ های ثابت و سیار در همه شهرستان های استان زنجان و مرکز این استان بصورت ویژه درباره نظارت بر بهداشت عمومی فرآورده‌های خام دامی فعال شده بودند.

وی یادآورشد: طی مدت بیان شده از یکهزار و 336 واحد فروش، کشتارگاه ها، مراکز بسته بندی، رستوران ها و جگرکی ها 2 هزار و 789مورد بازدید شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: 32 مورد نمونه برداری از این مراکز انجام، سه هزار و 789 کیلوگرم فرآورده خام دامی به دلیل موارد غیر بهداشتی ضبط و سه هزار و 370 کیلوگرم نیز معدوم و از چرخه مصرف حذف شد.

به گفته کرمی، این مقدار فرآورده خام دامی معدوم شده، یکهزار و 895 کیلوگرم در مراکز عرضه و فروش، یکهزار و 320 کیلوگرم در کشتارگاه ها و مراکز بسته بندی، 155 کیلوگرم نیز در رستوران ها و جگرکی ها بوده است.

وی یادآورشد: طی ماه مبارک رمضان 27 مورد نیز با خودروهای عرضه کننده غیرمجاز فرآورده های خام دامی برخورد شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در این مدت به طور میانگین 10 اکیپ نظارتی در سطح استان زنجان از ساعت هشت تا 20 از مراکز فروش، کشتارگاه ها، مراکز بسته بندی، رستوران ها و جگرکی ها بازدید داشتند که بعد از این زمان فعالیت اکیپ های سیار دامپزشکی آغاز می شد.

کرمی، از مصرف کنندگان فرآورده‌های خام دامی در سطح استان زنجان خواست، در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک در عرضه مواد خام دامی، پروتئینی و یا کشتارها، مراکز نگهداری و بسته بندی با شماره 1512 تماس حاصل و مورد را به منظور رسیدگی گزارش کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، ماهی و عسل و سایر آلایش خوراکی دام مثل مغز، کله، پاچه، سیرابی، دل و جگر، مورد را با شماره تلفن بیان شده به اداره های دامپزشکی استان گزارش دهند.

کرمی افزود: به محض دریافت هر گونه شکایت و گزارش تخلفات از مراکز بیان شده غیر از ساعت اداری اکیپ های سیار برای بررسی موضوع به محل اعزام خواهند شد.

منبع: روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان زنجان

ارسال نظرات