براساس بررسی های انجام شده یکی از مهم ترین موانع در حوزه توانمندسازی خانواده ها داشتن مشکل در تامین مسکن مددجویان است.
کد خبر: ۸۸۸۱۵۶۸
|
۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگراذی بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با خانواده های تحت حمایت این نهاد که با حضور نماینده ولی فقیه در استان ، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهرزنجان در قالب طرح مفتاح الجنه انجام شد با ارائه گزارشی از نیازهای مددجویان در بخش مسکن همراهی خیران ودستگاههای اجرایی استان را در حل مشکل مسکن جامعه هدف کمیته امداد بسیار راهگشا دانست .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداداستان زنجان با بیان اینکه راهبرد اصلی کمیته امداد در حوزه خدمت رسانی به مددجویان تحت حمایت این نهاد توانمندسازی آنها در بخش های مختلف است، گفت : خدمات کمیته امداد در بخش های مختلف برای تحقق این موضوع به جامعه هدف ارائه میشود .

هدایت صفری با اشاره به اینکه براساس بررسی های انجام شده یکی از مهم ترین موانع در حوزه توانمندسازی خانواده ها داشتن مشکل در تامین مسکن مددجویان است، تصرح کرد: رفع مشکل مسکن مددجویان فاقد مسکن یا دارای مسکن نامناسب به فرآیند توانمندسازی خانواده های تحت حمایت کمیته امداد سرعت می دهد.

وی تعداد مددجویان فاقد مسکن یا دارای مسکن نامناسب در سطح استان را ۳هزار و ۱۹۸ خانواده اعلام کرد و افزود : در تلاش هستیم با مشارکت خیران و دستگاههای مختلف در یک دوره زمانی سه تا پنج ساله همه مددجویان از سرپناه مناسب برای زندگی برخوردار شوند .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد یک هزار ۸۱ خانوار از مددجویان تحت حمایت این نهاد مستاجر هستند، اظهار کرد : بخش اعظمی از درآمد این خانواده ها صرف تامین مسکن می شود که در صورت تامین مسکن برای آنها مسیر توانمندسازی این گروه از جامعه هدف هموار تر خواهد شد.

صفری مشارکت خیران و موسسات خیریه فعال در این بخش را در مسکن دار شدن خانواده های تحت حمایت کمیته امداد بسیار موثر دانست و افزود : مشارکت خیران وهم افزایی آن با اعتبارات کمیته امداد در این بخش موجب می شود خدمات اثربخشی به جامعه هدف در در حوزه تامین مسکن مددجویان تحت حمایت این نهاد ارائه شود.

وی بابیان اینکه خدمات عمرانی کمیته امداد در حوزه مسکن مددجویان در بخش‌های مختلف ارائه می‌شود، تصریح کرد: تعمیر و بهسازی، اخذ انشعاب آب، برق، گاز و همچنین بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی ازجمله خدمات عمرانی است که بر اساس نیاز به مددجویان ارائه می‌شود.

صفری خاطرنشان کرد : استفاده از ظرفیت دستگاههای مختلف به منظور تامین بخشی از منابع مورد نیاز برای ارائه خدمت به مددجویان تحت حمایت در حوزه مسکن موجب می شود نیاز خانواده ها در این بخش مرتفع شده و کیفیت خدمت رسانی به جامعه هدف ارتقاء یابد.

ارسال نظرات