خبرهای داغ:
به همت سازمان بسیج مداحان قم؛

مراسم افتتاح نخستین دوره «آموزش مداحی اهل بیت(ع)» در قم برگزار شد

مراسم افتتاح نخستین دوره مداحی و ستایشگری اهل بیت(ع) به همت سازمان بسیج مداحان استان قم در محل سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۸۱۶۱۲
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵

مراسم افتتاح نخستین دوره مداحی اهل بیت(ع) در قم برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، در مراسم افتتاح نخسین دوره مداحی و ستایشگری اهل بیت(ع) ابتدا سید رضا جدّا، مسئول سازمان بسيج مداحان استان قم و سرپرست دوره آموزشی و محمد آبادی، طی سخنانی با اشاره به اجراي اين دوره براي اولين بار در سطح كشور، توضيحاتي پيرامون چرايي و چگونگي و مزاياي اجرا و جزیئات آن بيان کردند.

مراسم افتتاح نخستین دوره مداحی اهل بیت(ع) در قم برگزار شد

سپس احمد عطارنيا، مدير كل سازمان فني و حرفه اي استان قم با تاكيد بر نقش بسيج در عملیاتی نمودن برنامه هاي كلان كشور، نسبت به آموزش مداحي بر بستر آموزه های علمی و فراهم نمودن شرايط ادامه تحصيل مداحان به صورت تخصصي و حرفه اي در مقاطع بالاتر تاکید کرد و با قدردانی از همت بسیج مداحان، مراحل دريافت ديپلم فني حرفه اي در رشته مداحي را تبيين بازگو تشریح نمود.

عباس حیدرزاده، رئيس شوراي عالي سازمان بسيج مداحان و رئيس هيئت مديره كانون شاعران و مداحان قم نیز با بیان ضرورت تلاش برای ارتقاي سطح علمي و آگاهي مداحان در زمينه هاي مختلف، از مداحان خواست هميشه و در همه جا نسبت به این موضوع اهتمام ورزند.

وی با اشاره به اینکه یک مداح با تكيه بر علم و دانش و آگاهي خود مي تواند حتي در دوران كهنسالي و ضعف جسمي و صوتي مثمر ثمر باشد، افزود: فرهیختگانی مثل استاد سازگار و مرحوم استاد مولوي نقش محوري و تعيين كننده در جامعه مداح و هيئتي ها داشتند.

مراسم افتتاح نخستین دوره مداحی اهل بیت(ع) در قم برگزار شد

در این جلسه استاد فلاح، نايب رئيس شوراي عالي سازمان بسيج مداحان و عضو هيئت مديره كانون شاعران و مداحان قم و جمعي از مداحان جوان استان قم حضور داشتند.

لازم به ذکر است: کلاس های آموزشی نخستین دوره آموزش مداحی از هفته آینده آغاز می شود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار