معاون اجرایی ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع) خبر داد:
خبرگزاری بسیج: معاون اجرایی ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع) از برگزاری مسابقات قرآن خواهران و برادران در 15‌رشته حفظ، قرائت و تفسیر در 2‌رده سنی زیر 16‌سال و بالا‌ی 16‌سال خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۱۶۲۰
|
۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱

  به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حسن حیدری معاون اجرایی سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: مسابقات قرآن خواهران و برادران با همت سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع) و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ری با حضور 320 نفر از فعالان، حافظان و قاریان قرآن که نیمی از این افراد را بانوان تشکیل دادند، در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) برگزار شد.

وی افزود: مسابقات قرآن بانوان دیروز و برادران امروز برگزار شد که از هر گروه 45 نفر در مجموع 90نفر رتبه برتر را کسب کردند که برای حضوردر مسابقات رده بالاتر به سپاه سیدالشهداء(ع) معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت جایگاه قرآن بیان کرد: باید به قرآن و رعایت اصول قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی توجه ویژه‌ای داشته باشیم و بنا به فرمایش رهبرمعظم انقلاب: "باید در سطح کشور 10‌میلیون حافظ قرآن داشته باشیم"، عزم را جزم کرده ایم تا به دغدغه رهبر انقلاب اسلامی عمل کنیم و برنامه ریزی‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

معاون اجرایی سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع) خاطرنشان کرد: شهرری قبله تهران است و با وجود پتانسیل‌های قرآنی که دارد فعالیت‌های خوبی در این زمینه در حال انجام است که امیدواریم شاهد رشد بیشتر این فعالیت‌ها باشیم.

وی گفت: امام على(ع) فرموده‌اند: بارورى و رشد ایمان با قرآن خواندن به دست مى‌آید؛ در این راستا باید مادران فرزندان خود را از کودکی با قرآن و مفاهیم قرآنی آشنا کنند تا ایمان و تقوی در وجود آنان به بهترین شکل ممکن ایجاد شود.

حیدری در ادامه اظهار داشت: قرائت و توجه به مفاهیم قرآن و ذکرخدا باعث آرامش روح و روان می‌شود و آرامش روح نیز، زندگى روزمره انسان را به سوى سعادت و خوشبختی هدایت می‌کند.

 

 

 

 

 

ارسال نظرات