خبرهای داغ:
فرماندار هندیجان از ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی خبر داد وگفت:افزایش اشتغال زایی در جهت رونق اقتصاد هندیجان نیاز است ویکی از کارهای مهم که بانوان در منازل خود انجام می دهند پاک کردن ماهی ومیگو هست که برای سهولت درکار و کیفیت بهتر با تهیه سالن ها مناسب باجذب سرمایه گذارنیازبه ساماندهی برای این شغل درشهرستان است وهمچنین استخدام افراد جویای کار باثبت ومعرفی ازسوی اداره کار انجام خواهد گرفت و مدتی هندیجان در زمینه محصولات بومی صادراتی نداشته وفقط وارد کننده بوده که با سازماندهی وپیگیری مسؤولان مربوطه شرایطی فراهم شود که برای توسعه اقتصاد واشتغال صادرات درشهرستان بیشتربشود.
کد خبر: ۸۸۸۱۶۲۷
|
۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج درهندیجان ،جلسه شورای اشتغال وسرمایه گذاری هندیجان پیش از ظهر دوشنبه با حضور فرماندار ،مسؤولان محلی و رییس بانک های هندیجان درسالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد.


کورش مودت در این جلسه اشتغال اظهار کرد:از عمده کارهای خوب و مؤثر برای مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)هندیجان پرداخت وام های اشتغال زایی بامعرفی با بانک های شهرستان حدود ۱۰۲نفر باکارمزد ۴درصد که فقط دراین مجموع ۱۰نفر هنوز وام دریافت نکردند.

وی افزود:با همکاری اداره صنعت ،معدن وتجارت واتاق اصناف هندیجان به صنوفی که فاقد پروانه کسب بودندبا ساماندهی پروانه های کسب برای آنها صادر شده که زمینه انگیزبیشتری برای اشتغال این قشر از جامعه شده است.


وی بابیان تمرکز بیشتر کالاهای خانگی در بازار هندیجان گفت:کالاهای خانگی که از سمت گمرک هندیجان ترخیص می شود می بایست عمده این کالاها برای اشتغال  وفروش بیشتر در رونق کسب وکاربازاریان هندیجان مورد استفاده قرار بگیرد .


مودت فرماندار هندیجان عنوان کرد:با همکاری مسؤول صندوق کار آفرین وامید شهرستان به کسانی که متقاضی کار تولید وکار آفرینی هستند ونیاز به وام اشتغال زایی دارند می توانند تا سقف ۱۰۰میلیون تومان با معرفی از فرمانداری شهرستان این وام را دریافت نمایند.


وی با اشاره به شرایط پرورش میگو در هندیجان بیان کرد:شرایط زمین در احداث مزارع پرورش میگو مهیا هست ولی نیاز به پیگیری و همکاری خود متقاضیان و مسؤولان مربوطه در شهرستان است که با احداث این مزارع زمینه اشتغال در هندیجان فراهم خواهد شدکه کمکی بزرگ به اقتصاد منطقه می شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها