اظهارات اخیر روحانی نشان می دهد که دولت آینده می خواهد با ایجاد یک دو قطبی سازی کاذب قصور و کم کاری احتمالی را این بار به جای انداختن به گردن دولت قبل به گردن دیگران بیاندازد.
کد خبر: ۸۸۸۱۶۳۳
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
سرویس سیاسی_خبرگزاری بسیج/ حسن روحانی اخیرا در دیدار با فعالان اقتصادی گفته «ابلاغ سیاست‌های اصل 44 برای این بود که اقتصاد به مردم واگذار شود و دولت از اقتصاد دست بکشد، اما ما چه کار کردیم؟ بخشی از اقتصاد دست یک دولت بی‌تفنگ بود که آن را به یکدولت باتفنگ تحویل دادیم. این اقتصاد و خصوصی‌سازی نیست. از آن دولتی که تفنگ نداشت می‌ترسیدند چه برسد به اینکه اقتصادرا به دولتی دادیم که هم تفنگ دارد و هم رسانه را در اختیار دارد و همه چیزی دارد و کسی جرات ندارد با آنها رقابت کند.» 

پشت پرده های حمله حسن روحانی به سپاه و بسیج/ از گرفتن عکس یادگاری با پروژه های سپاه تا حمله به اقتدار سپاه و بسیج

در حالی روحانی به سپاه و به ویژه قرارگاه خاتم طعنه و کنایه می زند که در اولین روزهای امسال و در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری امسال دولتی ها پروژه هایی افتتاح کردند که توسط قرارگاه خاتم ساخته شده بود و این نکته توسط فرمانده محترم کل سپاه نیز به جناب روحانی یادآوری شد.

اظهارات اخیر روحانی نشان می دهد که دولت آینده می خواهد با ایجاد یک دو قطبی سازی کاذب قصور و کم کاری احتمالی را این بار به جای انداختن به گردن دولت قبل به گردن دیگران بیاندازد.

نمونه دیگر حمله شیخ حسن روحانی به سپاه به مناظره های انتخاباتی 96 برمی گردد. آنجا که از نشان دادن شهرهای موشکی و نوشتن شعار علیه رژیم صهیونیستی بر روی موشک ها عصبانی شد!

اینکه چرا آقای روحانی در مناظره های 96، موضوع موشکی را به برجام ربط داد و سپاه را به کارشکنی در برجام با شلیک و نمایش موشک متهم کرد نیز از دیگر تناقضات رفتاری رئیس دولت یازدهم است و یکی از دلایل حمله روحانی به سپاه پاسداران مقصرتراشی برای ناکامی‌ها دولت است.

مخالفت روحانی با «مصوبه موشکی» رهبر انقلاب!
قطعاً رئیس‌ شورای عالی امنیت ملی کشور بهتر از هرکس دیگری می‌داند که شلیک موشک‌های بالستیک و موضوعات امنیتی و دارای طبقه‌بندی‌های سری همچون نمایش پایگاه‌های زیرزمینی موشکی ایران صرفاً با تشخیص نیروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نبوده و همانگونه که سرلشکر فیروزآبادی رئیس سابق ستاد کلنیروهای مسلح گفته است «هیچ موشکی در این کشور شلیک نمی‌شود مگر اینکه مصوبه فرمانده کل قوا را  داشته باشد.» حتی به گفته فیروزآبادی «وقتی موشکی در ایران ساخته می‌شود، برای آزمایش و حتی شلیک در مانورهای نظامی هم باید از حضرت آیت الله خامنه‌ای مجوز بگیرد و حتی اینکه در چه زمانی شلیک شود را نیز ایشان تعیین می‌کنند» پس آقای روحانی قطعاً می‌دانستند که شلیک موشک مدنظر و رونمایی از دو شهر زیرزمینی موشکی با نظر مقام معظم رهبری بوده است و اینکه چرا علناً به مخالفت با آن پرداختند جای تأمل  دارد! این اظهارات رئیس جمهور حتی موجب ذوق‌زدگی صهیونیست‌ها شد.

پاسخ فرمانده کل سپاه به روحانی

فرمانده کل سپاه  در پاسخ به سخنان حسن روحانی با بیان اینکه «صاحب تفنگ که سهل است، ما صاحب موشک‌های دشمن  شکن هستیم و آن‌ها را علیه دشمنان و برای حفاظت از نظام، مردم و امنیت ایران اسلامی به کار می‌گیریم»، اظهار کرد: دولتی که تفنگ نداشته باشد توسط دشمنان تحقیر و سرانجام تسلیم می شود.

وی با اشاره به برخی انتقادها و اظهارنظرها پیرامون فعالیت‌های سپاه در حوزه سازندگی با تاکید بر اینکه سپاه هرگز متقاضی کار اقتصادی نبوده است، عنوان کرد: ما به درخواست دولت‌ها و با اصرار آن ها و بدون اینکه حتی دولت، به بسیاری از تعهدات خود در قبال سپاه عمل کنند، وارد عرصه سازندگی شدیم.  


در ادامه، واکنش برخی از مسوولین و نمایندگان مجلس درباره حمله رئیس جمهور به سپاه را می خوانید:

تخریب سپاه توسط مسوولین حماقت است

فرج الله عارفی نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج درباره علل تخریب‎ و توهین‎‎های دشمنان به سپاه پاسداران بیان کرد: سپاه یک نیروی مردمی و یک قدرت فوق العاده است که برای حفظ ارزش‎های انقلاب و نظام تلاش می‎کند و دشمنان خارجی نیز تنها سد و سنگر نفوذ ناپذیر در مقابل هجمه‎ها و نفوذهای خودشان را در داخل کشور سپاه می‎دانند لذا طبیعی است که برای اینکه موانع خود را یکی پس از دیگری از میان بردارند و حلقه نفوذ خودشان را کامل کنند برای استحاله ارزش‎های انقلاب دست به تخریب این نهاد مقدس بزنند. 

هجمه به سپاه در راستای سازش با دشمنان است

محمدصالح جوکار نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج با اشاره به تخریب‎ها و هجمه‎‎های اخیر برخی مسئولین به سپاه پاسداران و نیروهای انقلابی تصریح کرد: هر زمانی که به اقتدار و قدرت ملی ما آسیبی وارد شود و هجمه‎ای صورت گیرد قطعا به دنبال آن یک تهدید دیگری نهفته است و به تعبیری دیگر هرگونه تخریبی و تضعیفی به قدرت ملی توسط افراد و اشخاص و جریانات صورت گیرد قطعا در پشت آن یک توطئه‎ای نهفته است.

اظهارات توهین‎آمیز رئیس جمهور به سپاه یک اشتباه فاحش است

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج با اشاره به اظهارات اخیر توهین‎‎ آمیز رئیس جمهور نسبت به سپاه پاسداران در جمع فعالان اقتصادی عنوان کرد: طبق اصل 1477 قانون اساسی نیروهای مسلح در زمان صلح باید از امکانتشان برای ساخت کشور استفاده کند و خود این آقایانی که می‎رفتند و پروژه‎هایی را که سپاه انجام داده بود افتتاح می‎کردند الان نزدیک به دومیلیارد دلار به سپاه بدهکار هستند که بایستی بدهی خود را به سپاه پرداخت کنند و شایسته است که اگر سپاس و تشکر خود را نسبت به عملکرد سپاه، اعلام نمی‎کنند حداقل به او توهین نکنند و نیش نزنند.

هجمه‎های اخیر به سپاه بوی فتنه میدهد

 اکبر ترکی نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو خبرگزاری بسیجعنوان کرد: یکی از پایه‎‎های اصلی اقتدار اسلام و انقلاب سپاه و بسیج است و دشمنان این نظام نیز به هرنحوی به دنبال این هستند که این اقتدار نظام را تضعیف و وجهه سپاه و بسیج را خدشه‎دار کنند که هرگونه تخطئه نیروهای سپاه و بسیج به اقتدار و امنیت ملی کشور ضربه می‎زند.

کسانی که خواسته یا ناخواسته علیه سپاه و بسیج موضع می‌گیرند مخالفان امنیت کشور هستند

داود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج با اشاره به  اینکه تضعیف سپاه به ضرر کشور تمام می شود، گفت: نیروی قدس سپاه نقشه‌های استعماری آمریکا و صهیونیست‌ها را در سوریه و عراق در هم شکست و بعد از حمله موشکی سپاه به مرکز فرماندهی تروریست‌ها در سوریه، هجمه‌ها علیه سپاه بیشتر شده است که دلیل آن این است که با این حمله تمام معادلات آمریکا و صهیونیست‌ها و مزدوران آنها در هم ریخت.

هجمه‎های اخیر به سپاه مقدمه فتنه جدید است

سید جواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس  در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیجدرباره علل تخریب‎ها و هجمه‎‎ها به سپاه پاسداران توسط برخی دولتمردان بیان کرد: وقتی که دولتمران و مسئولان نتوانستند پاسخ مناسبی به مطالبات مردم دهند و در ساحت‎های مختلف اقتصاد، فرهنگ و سیاست خارجه دچار ضعف شدند، به جای اینکه در مقام عمل و در حوزه اختیارات خودشان پاسخگو باشند بهترین راه را فرافکنی دیدند که تقصیرها و ناتوانی‎های خودشان را متوجه شخص یا ارگان دیگری بکنند که دراین راستا توهین‎های خود را متوجه سپاه پاسداران کردند.

تخریب‎کنندگان سپاه به دنبال استقرار دیکتاتوری هستند

مسعود بصیری مسئول سازمان بسیج رسانه در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج با اشاره به تخریب‎ها و هجمه‎‎های اخیر به سپاه پاسداران و نیروهای انقلابی توسط برخی مسئولین عنوان کرد: تخریب سپاه پاسداران یا تخریب چهره کسانی که برای این انقلاب طی این سال‎های گذشته زحمت کشیدند در حقیقت نابود کردن قایقی است که خود این افرادی که در آن نشستند را به ارمغان خواهد آورد.

تضعیف نیروهای مسلح به نفع هیچ کس نیست/ برخی اظهارات آقایان خوراک رسانه‎های خارجی است

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج در واکنش به توهین‎‎های اخیر رئیس جمهور به سپاه پاسداران در جمع فعالان  اقتصادی بیان کرد: آقای روحانی اخیرا دچار یک دوگانگی شخصیت شده که البته از قبل نیز بوده اما اخیرا بسیار آشکار شده چراکه آقای روحانی در اوایل سال 92 در همایش فرماندهان سپاه خطاب به آنها بیان کرد که شما همه گونه پروژه‎های مختلف را دست بگیرید و کمک کنید و این همه نیروها و امکانات و تجهیزات در سپاه در چنین زمانی بلااستفاده باقی نماند، اما امروز در مقابل حرف آن روز خود از اینکه اقتصاد در اختیار نیروهای تفنگدار است انتقاد می‎کند. 

تخریب سپاه به نفع صفوف دشمنان است/ حضور سپاه در عرصه اقتصادی برای سوداندوزی نیست

حجت الاسلام حمید رسایی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به توهین‎‎های اخیر رئیس جمهور به سپاه پاسداران در جمع فعالان اقتصادی عنوان کرد: متاسفانه حرکت‎های زیگزاگی توسط آقای روحانی که یک روز از حضور سپاه در فعالیت‎‎های اقتصادی استقبال می‎کند و آن را به فال نیک می‎گیرد و یک روز دیگر به آن حمله می‎کند حکایت از یک نوع آشفتگی در آقای روحانی دارد.

همین آقایی که به سپاه حمله میکند، قبل از انتخابات با پروژه‎های سپاه عکس یادگاری می‎گرفت

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج در واکنش به توهین‎‎های اخیر رئیس جمهور به سپاه پاسداران در جمع فعالان اقتصادی تصریح کرد: ما از آقای روحانی انتظار داریم که زمان افتتاح پروژه‎های قبل از انتخابات را که پروژه‎های عظیمی بود که عمده اینها هم توسط سپاه انجام شده بود و آقای روحانی با این پروژه‎های عکس یادگاری می گرفت به یادآورد!

حمله به سپاه و تضعیف آن بی‎انصافی است/ موضع توهین‎آمیز مسئولین به سپاه همگامی با دشمنان نظام است

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با اشاره به نقش کلیدی و محوری سپاه در زمان هشت سال  دفاع مقدس و دوران سازندگی بیان کرد: ملت عزیز ایران به خوبی به نقش ارزنده سپاه واقف هستند و به این جایگاه هم افتخار می‎کنند که سپاه پاسداران به عنوان یک نیروی مقتدر، توانمند، مومن و انقلابی حافظ نظام جمهوری اسلامی و سرزمین ایران است، به تعبیر حضرت امام اگر سپاه نبود امروز کشور نبود و امروز در بحث مبارزه با تروریسم اگر سپاه نبود داعش همان بلایی را سر کشور ما می‎آورد که بر سرعراق و سوریه آورد و آنها را از هستی ساقط کرد، ازاین‎روهمه مخصوصا دولتمردان مکلف هستند این نهاد مقدس را حمایت و تقویت کنند نه تضعیف.


ارسال نظرات