ضرورت توسعه اماکن آموزشی گرمی مغان

شهرستان گرمی مغان دارای استعدادهای ویژه علمی است که در سال های گذشته به دلایل مختلفی از جمله کمبود امکانات مدارس و یا مشکلات عدیده مدارس روستایی، نتوانسته اند خود را آنطور که باید و شاید نشان دهند.
کد خبر: ۸۸۸۱۶۹۱
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی به نقل ازسیفار،شهرستان گرمی مغان دارای استعدادهای ویژه علمی است که در سال های گذشته به دلایل مختلفی از جمله کمبود امکانات مدارس و یا مشکلات عدیده مدارس روستایی، نتوانسته اند خود را آنطور که باید و شاید نشان دهند. اکنون بسیاری از مدارس روستایی وضعیت مناسبی نداشته و در برخی از روستاهای این شهرستان از کانکس برای تحصیل دانش آموزان استفاده می شود.

بحث تربیت نیروی انسانی در جامعه موضوع بسیار مهمی است چرا که تولید و پیشرفت جامعه مرهون تلاش های نخبگان علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ورزشی است. به همین علت آموزش و پرورش یکی از ارکان اصلی در هر نظامی بوده و باید توسعه اماکن ذی ربط به خصوص مدارس در همه نقاط کشور در دستور کار قرار گیرد.

در سال های گذشته توسعه زیرساخت‌های آبی، بهبود وضعیت راه‌ها، افزایش اماکن بهداشتی و تجهیزات درمانی، توسعه زیرساخت‌های کشاورزی گرمی مغان در دستور کار بوده و کمتر به بخش آموزشی توجه شده است. حال آنکه زیربنای توسعه هر کشوری وابسته به آموزش بوده و ضروری است مسئولان برای ارتقای سطح آموزش، نسبت به استانداردسازی مدارس و احداث اماکن جدید اهتمام ورزند.

نباید شاهد هیچ حادثه ای در مدارس باشیم

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید از تاریخ درس گرفته و برای جلوگیری از وقوع هر سانحه ای و توجه به سلامت دانش آموزان و معلمان نسبت به استانداردسازی مدارس اقدام کنیم.

«سیدحمایت میرزاده» اظهار کرد: انتظار می رود با تسریع در عملیات استانداردسازی سیستم گرمایشی و سایر بخش های مدارس شهرستان گرمی مغان، دیگر شاهد آتش سوزی و یا هر حادثه دیگری در مدارس نباشیم.

وی با بیان اینکه رایزنی لازم برای اختصاص اعتبارات ویژه جهت مناسب سازی و استاندارد سازی مدارس انجام می شود، افزود: اداره کل نوسازی مدارس استان اردبیل با اولویت قرار دادن مدارس پرجمعیت نسبت به استانداردسازی سیستم های گرمایشی و وضعیت کلی مدارس اقدام کند و ما نیز در این زمینه حمایت خواهیم کرد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مشکلات عدیده ای آموزش و پرورش منطقه را رنج می دهد که یکی از آن ها نبود آموزش و پرورش مستقل برای منطقه موران علی رغم اینکه ۱۸ سال از بخش شدن آن می گذرد.

وی به مشکلات موجود در آموزش و پرورش انگوت نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه انگوت بزرگترین بخش استان بوده و برخی از معلمان از سایر شهرستان ها به این منطقه می آیند، احداث مرکز رفاهی فرهنگیان در قالب خانه معلم و یا یک سوئیت در این بخش ضروری است.

تکمیل مدارس نیمه تمام در دستور کار باشد

فرماندار مغان نیز در این زمینه گفت: پروژه های عدیده در بخش آموزشی شهرستان گرمی وجود دارد که به صورت نیمه تمام رها شده که بیشتر آن ها بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

«ابراهیم امامی» اظهار کرد: از اداره کل نوسازی مدارس استان انتظار داریم تکمیل مدارس ۱۷ شهریور، شهید تندگویان و قره خانبیگلو شهرستان گرمی با توجه به کمبود فضای آموزشی تا اوائل شهریوررا در اولویت قرار دهد.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت خیرین مدرسه ساز در تکمیل پروژه های نیمه تمام استفاده شود، افزود: تاکنون خیرین برای پروژه های آموزشی این شهرستان توجه ویژه ای داشته اند و این عمل صالح باعث برخورداری بیشتر روستاها از مدارس شده است.

مقام عالی دولت در مغان بیان کرد: با توجه به اهمیت تأمین سلامت دانش آموزان، رسیدگی به وضعیت بهداشت مدارس و سرویس های بهداشتی و دانش آموزان با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان از برنامه های اصلی شورای آموزش و پرورش باشد.

وی با تأکید بر ضرورت تبدیل مدارس کانکسی به دائمی تأکید کرد: شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست در برخی از روستاهای مرزی هنوز فرزندان و کودکان و آینده سازان کشور در کانکس های کوچک تحصیل کنند و باید نسبت به احداث مدارس در این روستاها برنامه ریزی شود.

بهره برداری ار پروژه های آموزشی در اختیار ادارات کل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بهره برداری از پروژه های آموزشی در اختیار ادارات کل استان ها قرار گرفته و ما نیز با جدیت پیگیر تکمیل پروژه ها هستیم.

«احمد ناصری» در جلسه شورای آموز شو پرورش گرمی مغان اظهار کرد: در کنار پروژه های عدیده ای که در نقاط مختلف استان اجرا شده است، پروژه های آموزشی شهرستان گرمی با وجود مشکلات اعتباری در اولویت قرار داشته و با تزریق اعتبارات تکمیل خواهند شد.

وی به احداث مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان گرمی اشاره کرد و گفت: برای احداث مرکز رفاهی فرهنگیان ۱ میلیارد تومان اعتبار نیازمند است که با اختصاص ۶۰۰ میلیون تومان عملیات آن در حال اجراست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از تکمیل و بهره برداری فاز اول این پروژه تا ۶ مرداد روز گرمی خبر داد و افزود: این پروژه از محل اعتبارات ملی و مستقیما از محل وزارت آموزش و پرورش تامین می شود.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه برای شروع پروژه جدید نیاز به تامین اعتبار ۵۰ درصدی در زمان شروع است، برنامه ریزی برای احداث کانون فرهنگی هنری در‌ گرمی در برنامه سال های آتی قرار خواهد گرفت.

«دولت لطفی» مدرکل نوسازی مدارس استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: استانداردسازی تجهیزات حرارتی مدارس کل استان با توجه به پیشرفت اقدامات در سال ۹۷ به اتمام می ‌رسد.

وی با بیان اینکه پیگیر اخذ اعتبارات برای پروژه های ملی در حوزه آموزش و پروش استان هستیم، افزود: در سطح استان اردبیل ۶۸ پروژه در حال اجراء داریم که بیش از ۵۰ درصد این پروژه ها ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

ارسال نظرات