با هدف گرامیداشت یاد و خاطره ۲۹۰ شهید مظلوم ۱۲ تیر سال ۶۷ که با جنایت ناو آمریکایی در دل خلیج فارس به شهادت رسیدند یکی از بلوارهای شهر بستک به نام “شهدای ۱۲ تیر” نامگذاری شد.
کد خبر: ۸۸۸۱۷۴۱
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛محمد جلالی شهردار بستک در مراسم رونمایی از نام بلوار شهدای ۱۲ تیر گفت: شهدا از گذشته تا امروز آبروی هر کوچه و محله بوده‌اند و نامگذاری کوچه ها و خیابانهای شهر به نام شهدا، کمترین کاری است که می توان انجام داد تا فراموش نشود که آرامش امروز مدیون خون پاک آنان است.

وی افزود: این اقدام گام مثبتی است در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ فرهنگی که در هشت سال دفاع مقدس بین مردم رایج شد و اکنون به عنوان یک میراث گرانبها شناخته می شود.



شهردار بستک عنوان کرد: اگر محله‌ و شهر به تصاویر و اسامی شهدا و پیام‌ها و وصیت‌هایشان مزین شود، یک کار فرهنگی بزرگ انجام شده است که هم ارادت خود را به شهدا نشان داده‌ایم و با نگاه به تصاویر شهدا، به یاد پیام آنها که ادامه راه آنها و پاسداری از اسلام و انقلاب بوده است خواهیم افتاد.



وی افزود: با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم ۱۲ تیر سال ۶۷ که با جنایت ناو آمریکایی ۲۹۰ نفر انسان بیگناه به شهادت رسیده اند یکی از بلوارهای شهر بستک که محل دسترسی به مراکز آموزش عالی شهرستان، مراکز تفریحی خارج از شهر و همچنین محور اتصال بین شهرستان های بستک با شهرستان لامرد استان فارس است به نام شهدای ۱۲ تیر نامگذاری شد.



سردار رضا ترابی فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان که در این مراسم حضور داشت ضمن تسلیت سالروز این جنایت گفت: این اقدام شهرداری و مسئولین شهرستان در گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم هواپیمایی جای تحسین دارد زیرا زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و این اقدام به نوعی گرامی داشتن شهداست که این قبیل اقدامات می تواند بیانگر مظلومیت آنان باشد.

ارسال نظرات