عضو شورای روحانیت اهل سنت بندرعباس گفت: حادثه تلخ و ناگوار 12 تیر که منجر به سقوط هواپیمای مسافربری ایرباس در آب های خلیج فارس توسط ناو وینسنس آمریکایی شد، هرگز از حافظه ملت ایران پاک نمی شود.
کد خبر: ۸۸۸۱۷۴۸
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
به گزارش خبرگزاری  بسیج از هرمزگان، شیخ احمد عالی زاده دوشنبه به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 12 تیرماه سال 1367 افزود: شیطنت های استکبار جهانی به دلیل ضعف و بی لیاقتی برخی از رهبران ممالک اسلامی و عربی در منطقه که حفظ بقای خود را در حمایت های این شیطان بزرگ می‌دانند، همچنان ادامه دارد.

وی بیان داشت: تنش های موجود بین کشورهای حوزه خلیج فارس نتیجه سفر حساب شده رییس جمهور آمریکا به این منطقه است اما حکام این کشورها باید بدانند ملت هایشان از شیطنت های فروشندگان سلاح به حاکمان خود غافل نیستند.

عضو شورای روحانیت اهل سنت بندرعباس اظهارکرد: استکبار جهانی به بهانه های گوناگون از جمله دفاع از حقوق بشر، مبارزه با تروریسم می خواهد نقش دین را از جوامع اسلامی و عربی بگیرد.

دوازدهم تیرماه 1367 شمسی برابر با سوم ژوئیه 1988 میلادی ، هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دبی بود، بر فراز آب های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره هنگام مورد هجوم یگان های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب های خلیج فارس قرار گرفت و سقوط کرد.

این هواپیما که با موشک ناو جنگی وینسنس مورد حمله عمدی نیروهای تجاوزگر امریکا گرفت حامل 298 مسافر و خدمه بود که تمامی آنها اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهنسال به شهادت رسیدند.

در میان سرنشینان هواپیما ، 66 کودک زیر 13 سال ، 53 زن و 46 تن تبعه کشورهای خارجی نیز بودند که کشته شدند.

جمهوری اسلامی ایران علاوه بر شورای امنیت و شورای ایکائو ، شکایت خود را در دیوان بین المللی دادگستری لاهه نیز مطرح کرد.

ایکائو (سازمان هواپیمایی کشوری بین المللی) از مسائل سیاسی به دور نمانده و به جای بررسی فنی و ارائه طریق به شورای امنیت به ابراز تاسف و تسلیت به بازماندگان سانحه پرداخت.

از سال 67 تاکنون هرسال مراسم گرامیداشت یاد وخاطره این شهدا با حضور خانواده های شهدا و جمعی از مسوولان بر روی عرشه یک شناور در آبهای خلیج فارس با شکوه خاصی برگزار می شود
ارسال نظرات