نادری گفت: آیا معلمان ما باید بر اساس تیپ و ظاهر و جسمشان استخدام شوند یا ایده و تحقیق و علم و سواد شان؟ ما باید کسانی را در آموزش و پرورش به عنوان معلم استخدام کنیم که هوش و ذکاوت و سوادشان بیشتر باشد.
کد خبر: ۸۸۸۱۷۷۴
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵

شهاب نادری نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطهبا شرایط اختصاصی پذیرش داوطلبان شغل معلمی در چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگا‌ه‌های اجرایی کشور مانند قد و وزن مناسب، نداشتن مشکلات در بینایی و شنوایی و بسیاری بیماری‌هااظهار داشت: ممکن است یک معلم ظاهر و قیافه خوبی داشته باشد اما از لحاظ علمی در حد صفر باشد.

وی با بیان این مطلب افزود: سوال اینجاست که آیا معلمان ما باید بر اساس تیپ و ظاهر و جسمشان استخدام شوند یا بر اساس ایده و تحقیق و علم و سواد شان؟ ما باید کسانی را در آموزش و پرورش به عنوان معلم استخدام کنیم که هوش و ذکاوت و علم و سوادشان بیشتر باشد.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: استخدام و پذیرش معلمان چه ربطی به پوست و موی فرد دارد؟ ممکن است فرد متقاضی کچل باشد اما سواد و دانشش صد برابر افرادی باشد که شکل و شمایل و قد و قیافه خوبی دارند لذا این ملاک ها و شرایط اصلاً درست نیست.

نادری تصریح کرد: به جای این معیارها بهتر است معلومات و سواد روز ، شعور و نظم اجتماعی و اخلاق افراد را برای استخدام در آموزش و پرورش ملاک قرار دهند یک معلم قبل از هر چیزی باید وجدان کاری صداقت و تعهد اجتماعی داشته باشد چراکه ممکن است یک فرد از لحاظ مادرزادی مشکل جسمی داشته باشد اما این مشکل خللی در کار او ایجاد نکند و وظیفه معلمی خود را به بهترین نحو انجام دهد.

نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: معلمان باید با سواد و پرمغز باشند نه افرادی که مملکت و آموزش و پرورش ما را به بیراهه می برند. مجلس باید به این مسئله ورود کند.


ارسال نظرات