مداح اهل بیت گفت: اینکه مداحی در این زمینه کوتاهی کند تا مورد هجمه قرار نگیرد اخلاق مداری نیست این بزدل بودن مداح است.
کد خبر: ۸۸۸۱۸۱۳
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
روشنگری؛ رسالت اصلی مداحان / مداح بی تفاوت به مسائل روز جفاکار است
حاج حسین یعقوبیان مداح اهل بیت در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: اتفاقاتی که اخیرا در سطح جامعه افتاده و موضوعاتی که آقای دکتر میثم مطیعی بیان کردند و یک سری از وقایع جامعه را به صورت زبان اتقادی در قالب شعر در مراسم نماز عید فطر مطرح کردند این رسالت اصلی برای مداحان است.

وی افزود: به نظر من مداحی که فارغ از بحث سیاسی بخواهد کار کند و فقط بحث مناقب و و مراثی اهل بیت را دنبال کند صرفا یک ناظر، سخنگو و راوی است و نمی شود به او مداح گفت چرا که رشد نمی دهد و سازندگی ندارد. این سازندگی وقتی اتفاق می افتد که همراه با امور سیاسی معاصر باشد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ما هیئت سکولار نداریم گفت: هیئتی امام حسینی است که با سیاست روز به جلو برود چرا که امام حسین (ع) خودشان یک شخصیت سیاسی بودند و اجداد و اولاد بزرگوارشان همه شخصیت های سیاسی روز بودند.

مداح اهل بیت تاکید کرد: اتفاقا شخص مداح و سخنران و واعظ و هر کسی که میکروفون به دستش است و خدا این قدرت را به او داده باید طوری سخنوری و صحبت کند که مردم عصر امروز را با مسائل سیاسی روز آشنا کند. اگر غیر از این باشد جفا در حق اهل بیت و مردم است.

یعقوبیان ادامه داد: بعضی از مجموعه ها تعداد زیادی مخاطب جوان دارند ولی الگوها و مسئولان آنها می گویند ما با سیاست کاری نداریم و سیاست کثیف است. البته که ما با سیاست زدگی و سیاست بازی احزابی مخالفیم. ما سیاست اسلامی و علوی و ولایت فقیه را دنبال می کنیم.

وی با اشاره به هجمه های جریان معاند و ضد انقلاب و برخی افراد در داخل در مورد مداح کشورمان و نقد ایشان گفت: اینها قصد دارند اذهان و افکار را از مسائل اصلی دور کنند و یک سری اتفاقات را بپوشانند.

یعقوبیان بیان داشت: مداح و شاعری مورد پسند امام زمان (عج) است که ضمن روشنگری نه فقط مدح و مرثیه، یعنی هم فضائل را بگوید و هم اینکه این مصیبت اهل بیت به خاطر چه انحطاط فکری در آن زمانه ایجاد شده و بعد آنها را در شعر هایش و در بحث معاصر بیاورد در بحث یمن و سوریه و بحرین و مشکلات داخلی جامعه اینها را لحاظ کند.

مداح اهل بیت گفت: عده ای از اصطلاحی به عنوان مداح انقلابی استفاده می کنند من این را قبول ندارم همه باید انقلابی باشند چون اگر جدا کنیم یک عده می گویند ما مداح حسینی هستیم و عده ای می گویند ما انقلابی هستیم در حالی که خود مداح حسینی یعنی مداح انقلابی یعنی هر دو یکی است.

یعقوبیان تاکید کرد: هیئتها باید بتواند سیاست روز را بیان کنند و ظلمی که امروز از طرف بعضی از مسئولین در رده های بالا به نظام می شود را آشکار کنند بخشی از این مسائل را همین مداحان و شاعران باید بگویند و اگر نگویند جفا به خون شهداست.

وی خاطرنشان کرد: اینکه مداحی در این زمینه کوتاهی کند تا مورد هجمه قرار نگیرد اخلاق مداری نیست این بزدل بودن مداح است. امیدوارم شرایط به گونه ای باشد که همه بتوانیم آنچه واقعیت و مفید است انجام دهیم و قدمی برای امام زمان (عج) برداریم.

ارسال نظرات