نماینده مردم محلات در مجلس گفت: متاسفانه برخی از مواد مخدر از نوع صنعتی آن به وفور در دسترس اقشار مختلف جامعه از جمله نوجوانان و جوانان قرار می گیرد.
کد خبر: ۸۸۸۱۹۰۲
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با کاهش سن اعتیاد در دانش اموزان و دانشجویان و لزوم ایجاد مرکزی ویژه برای بهبودی دانش آموزان معتاد اظهار داشت: متاسفانه برخی از مواد مخدر از نوع صنعتی آن به وفور در دسترس اقشار مختلف جامعه از جمله نوجوانان و جوانان قرار می گیرد.

وی با بیان این مطلب افزود: به نظر می رسد که مبارزه با موادر مخدر همه جانبه نیست، این مبارزه در دو بخش اقدامات تنبیهی و اعمال محدودیت برای دانش آموزان و دانشجویان در این زمینه و بخش اقدامات فرهنگی است که وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم باید اقدام جدی کنند و متاسفانه در این زمینه دچار کم کاری هستند و توجهی چندانی به این مسئله ندارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بازپروری و بازگرداندن آنها به اجتماع نیز مسئله بسیار مهم و حائز اهمیتی است اما مشخص نیست که متولی جدی این امر چه کسی است البته در این بخش نهادهای مردمی و برخی ارگان ها تلاش می کنند اما حمایت های جدی از این افراد نمی شود.

حجت الاسلام سلیمی گفت: در حال حاضر قبح شکنی و قبح زدایی از مصرف مواد مخدر در جامعه دیده می شود و یک نوع امر عادی به حساب می آید که می تواند لطمات بسیار زیادی به جامعه وارد کند لذا به فرهنگ سازی و مقابله جدی با این کار نیاز داریم.

وی در پایان این مطلب بیان داشت: ضروروی است که علاوه بر اقدامات تنبیهی و اعمال محدودیت و کارهای فرهنگی، مراکزی برای رسیدگی به وضعیت دانش آموزان و نوجوان معتاد ایجاد شود تا این معضل به صورت جدی کاهش یابد.


ارسال نظرات