اعتیاد چهارمین عامل مرگ و میر در جهان امروزی است، روزانه در کشور ما ١٠ نفر از هموطنان بخاطر عدم آگاهی از عواقب مواد مخدر و ناخالصی‌‌هایی که در این مواد وجود دارد جان خود را از دست می‌دهند.
کد خبر: ۸۸۸۱۹۲۰
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، امام جمعه شهرستان طارم در همایش پیشگیری از اعتیاد گفت: خانوادها باید آماده باشند تا با این اسم‌های زیبایی که عاملین مواد مخدر بر روی آن گذاشته‌اند، جوانان و نوجوانان فریب تبلیغات غربی‌ها را نخورده و دچار این معضل ویرانگر نشوند.

حجت‌السلام محمد صادقی‌پور به باورهای غلطی که در رابطه با اعتیاد در جامعه امروزی رایج است اشاره کرده و افزود: این باورها با مضامینی از جمله" اعتیاد درمان درد است، مصرف تفریحی مواد اعتیادآور نیست، مصرف مواد بر طرف‌کننده خستگی است، مصرف مواد برای افراد بالای ٥٠ سال پر فایده است و ..." تشکیل شده و بنابراین امروز بخاطر رواج این باورهای غلط جامعه، هزینه‌های گزافی را متحمل شده است که ٤٠٠٠ شهید و ١٢٠٠٠ جانباز برای مبارزه با این معضل اجتماعی و فرهنگی داده شده است.

فرماندار طارم نیز در این مراسم اعتیاد را دروازه ورود به انواع آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: عواملی از جمله دزدی، خشونت و فرار از خانه از عواقب این معضل اجتماعی فرهنگی است.

باقری افزود: بحران مواد مخدر در جهان در کنار سه بحران جهانی فقر، نابودی محیط زیست و مباحث هسته‌ای جزء مباحثی است که توجه مردم جهان را به خود معطوف کرده است که علاوه بر این معضلات، قرار گرفتن کشور افغانستان در همسایگی ایران و تغییر مصرف‌گرایی از سنتی به صنعتی و باورهای غربی برای از بین بردن اعتقادات جوانان در کشور ما مشکلاتی را ایجاد کرده است .

وی اعتیاد را چهارمین عامل مرگ و میر در جهان امروزی دانست و اظهار داشت: روزانه در کشور ما ١٠ نفر از هموطنان بخاطر عدم آگاهی از عواقب مواد مخدر و ناخالصی‌‌هایی که در این مواد وجود دارد جان خود را از دست می‌دهند.

باقری شیوع و گسترش معضلات فرهنگی را عامل اصلی سست شدن اراده جوانان کشور دانست و افزود: طبق آمار کارشناسان مواد مخدر ٧٠ درصد از زندانیان ما معتاد هستند و ٣٥ درصد از تحصیل کرده‌ها دچار این معضل اجتماعی و فرهنگی شده‌اند، بنابراین خانوادها باید آگاه باشند که دشمنان اسلام نوجوانان ما را هدف قرار داده‌اند.

وی بهترین راهکار در مبارزه با معظل اعتیاد در جامعه امروزی را در اجرای دقیق و درست سیاست‌های ابلاغی از طرف کارشناسان مواد مخدر دانست و افزود: پیشگیری از طریق آموزش و آگاهی دادن به خانواده‌ها، با توجه به شعار سال مواد مخدر و اراده جمعی مسئولین برای مبارزه با این معضل اجتماعی بسیار کارساز و موثر است.

گفتنی است، همزمان با برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد در شهرستان طارم ٥٠ تابلو عکس با مضامین آثار پیامدهای شوم مواد مخدر در گالری نمایشگاهی مجتمع فرهنگی و هنری شهید بهشتی آب‌بر برگزار شده و بازدید از آن برای عموم آزاد است

ارسال نظرات