حجت الاسلام سلیمی گفت: بیکاری منشأ فساد، اعتیاد و بسیاری از جرم و جنایت ها است ما در بحث جرم و جنایت آمارهای نگران کننده ای می شنویم که علت اصلی آن نرخ بالای بیکاری است.
کد خبر: ۸۸۸۱۹۳۰
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۳

حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به آمار و ارقام بالای نرخ بیکاری و معضلات و پیامدهای آن در جامعه گفت: بیکاری منشأ فساد، اعتیاد و بسیاری از جرم و جنایت ها است ما در بحث جرم و جنایت آمارهای نگران کننده ای می شنویم و باید علت یابی شود که علت اصلی آن نرخ بالای بیکاری است.

این عضو کمیسون اجتماعی مجلس منشأ بسیاری از آسیب های اجتماعی را از نرخ بالای بیکاری دانست و افزود: اگر می خواهیم جدی با آسیب های اجتماعی مبارزه شود باید د کاهش نرخ بیکاری برنامه ریزی داشته باشیم.

وی با اشاره به برخی از منفذ های افزایش نرخ بیکاری مانند واردات بی رویه و قاچاق کالا گفت: امروز قاچاق کالا سالیانه بین 700 هزار تا میلیون شغل را در کشور ما نابود می کند اگر دولت و مسئولین به همین اندازه بتوانند قاچاق را کنترل کنند می توانند کار بسیار بزرگی در زمینه اشتغال زایی انجام دهند.

قاچاق سالانه 700 تا یک میلیون شغل را نابود می کند

حجت الاسلام سلیمی با انتقاد از واردات بی رویه و اثر آن بر افزایش نرخ بیکاری خاطرنشان کرد: واردات بی رویه یکی دیگر از عوامل رشد بیکاری در کشور است ما اخیرا از خارج آب معدنی وارد کردیم و این جای تعجب دارد و معنای این کار یعنی بیکاری و باید برنامه های جدی و اساسی در این راستا پیش بینی شود.

ارسال نظرات