داود مرادیان در گفتگو با «بسیج»:

برای تقویت سینمای مقاومت باید به سمت سریال های کم هزینه برویم

کارگردان و مستندساز کشورمان گفت: وقتی این نگاه عوض شود هزینه تولیدات پایین می آید یعنی به جای اینکه ما به طرف تولیدات پرهزینه و سنگین برویم به سمت تولیدات تلویزیونی و ارزان قیمت می رویم.
کد خبر: ۸۸۸۱۹۵۴
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
داود مرادیان کارگردان و مستندساز کشورمان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج بااشاره به ضعف عملکرد سینما در جبهه مقاومت و اینکه در مورد مناسبت های مهم انقلاب فیلم نداریم گفت: اینکه فیلم در حوزه سینمای مقاومت و انقلاب نداریم به سیاست گذاری حاکم بر سینما بر می گردد و خیلی ربطی به فیلمساز ندارد.

وی افزود: فیلم های مناسبتی باید قابلیت جذب مخاطب به سینما را هم داشته باشد مخاطب ما در سینما یک میلیون نفر است یعنی اصلا ما چیزی به عنوان سینما در ایران نداریم بلکه ما یک میلیون نفر مخاطب داریم که فیلم می بینند بنابراین باید چیزی باشد که آنها را جذب کند تا به سینما بیایند.

کارگردان و مستندساز کشورمان با بیان اینکه سرمایه گذاری کردن بر روی سینما اشتباه و نوعی کاسبی است تاکید کرد: صدا و سیما باید به سریال و تله فیلم رو بیاورد. مثلا فیلم ایستاده در غبار در سینما بیشتر تاثیر می کند یا سریال آن در تلویزیون؟ طبیعتا در تلویزیون. وقتی این نگاه عوض شود هزینه تولیدات پایین می آید یعنی به جای اینکه ما به طرف تولیدات پرهزینه و سنگین برویم به سمت تولیدات تلویزیونی و ارزان قیمت می رویم وقتی به این سمت برویم به جای یک فیلم ممکن است ده سریال تولید کنیم که در مناسبت های مختلف پخش شود.

مرادیان خاطرنشان کرد: نکته دوم این است که برخی فیلم ها جذابیت برای مخاطب ندارد چون پژوهش تاریخی پشت آن نیست. کیفیت کار مورد نظر قرار نمی گیرد و تیم فیلم نامه نویسی و کارگردانی ندارند و چون منطقی پشت فیلم نیست مخاطب نمی بیند. این به این معنی نیست که تعداد تولیدات ما کم است تعداد اتفاقا بالاست ولی کسی نمی بیند به این خاطر در حافظه نمی ماند. این مشکل اصلی سینمای مقاومت است. باید مسئله رانت در تولید فیلم ها حل شده و نظارت شود تا مردم فیلم ها را ببینند.

ارسال نظرات