خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی خبر داد

برگزاری اولین یادواره شهدای اطلاعات رزمی خراسانها درمشهد/ 70شهید اطلاعات از خراسان جنوبی

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: پنج شنبه 15 تیرماه اولین یادواره شهدای اطلاعات رزمی سه خراسان در مشهد مقدس برگزار می شود.
کد خبر: ۸۸۸۱۹۵۷
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵

سرهنگ علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: سه سال است که قرارگاه ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه برنامه یادواره شهدای اطلاعات رزمی را در دستور کار قرار داده و در استانها هم کمیته فرعی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه ما در استان خراسان جنوبی 70 شهید اطلاعات داریم افزود: خدمت خانواده های معظم این شهدا رسیدیم و اطلاعات، اسناد، مدارک و خاطرات شهدای اطلاعات رزمی را جمع آوری کردیم.

فرمانده سپاه استان با بیان اینکه یادواره شهدای اطلاعات سه استان خراسان رضوی، جنوبی و شمالی برگزار می شود، عنوان کرد: همایش رزمندگان اطلاعات دوران دفاع مقدس را یک نوبت در مشهد و یک نوبت در خراسان جنوبی داشتیم.

وی با بیان اینکه محل اصلی برگزاری یادواره شهدا در مشهد مقدس است ادامه داد: این برنامه روز پنج شنبه 15 تیرماه در حسینیه امام روح الله در خیابان نخریسی مشهد برگزار می شود .

قاسمی اضافه کرد: در این مراسم تعداد 130 نفر از اعضای خانواده های محترم شهدای جامعه اطلاعاتی از استان شرکت می کنند.

وی با بیان اینکه یادواره شهدای اطلاعات برای اولین بار در سه استان خراسان برگزار می شود اظهارداشت: از مدیران کل استان ، مسئولین و خصوصا آنهایی که مرتبط با جامعه ایثارگری هستند دعوت شده است در این مراسم شرکت کنند.

فرمانده سپاه استان با بیان اینکه 40نفر از پیشکسوتان اطلاعات دوران دفاع مقدس در این یادواره شرکت می کنند عنوان داشت: از شهدای شاخص اطلاعات تجلیل می شود. شهید رحیمی از خراسان جنوبی از مسئولین اطلاعات خراسان بودند.

وی ادامه داد: در این مراسم از تعدادی از پیشکسوتان رزمنده اطلاعات که در دوران جهاد و شهادت پیشگام و پیشرو بودند تجلیل می شوند.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: کار اطلاعات کار ویژه ای در دوران دفاع مقدس بوده است. این رزمندگان شناسایی دشمن و بدست آوردن اطلاعات از دشمن و کار ضربه زدن به صورت پنهانی به دشمن را برعهده داشتند.

وی اظهارداشت: در استان خراسان جنوبی توجه ویژه به آثار شهدای اطلاعات، وصیت نامه و خاطرات ایشان داریم و کتبی در دست تدوین است که بزودی منتشر می شود.

قاسمی با اشاره به اینکه جامعه اطلاعاتی خراسان جنوبی حضور فعالی در این یادواره خواهند داشت افزود: مسئولیت برگزاری این یادواره برعهده معاونت اطلاعات قرارگاه ثامن الائمه است و اطلاعات سپاه انصارالرضا(ع) در خراسان جنوبی هم این کار را پیگیری و پشتیبانی می کند.

وی بیان داشت: نمایشگاهی از آثار، دست نوشته ها و فعالیت های شهدا در مشهد مقدس در جوار یادواره برپا می شود که در این برنامه نیز استان ما حضور فعالی دارد.

فرمانده سپاه استان خاطرنشان کرد: یادواره های شهدا با توجه به توصیه رهبر انقلاب که "زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست" و فضیلت زیادی که دارند برگزار می شود .

وی با بیان اینکه هدف اصلی برگزاری یادواره شهدا تجلیل از ایثارگری های رزمندگان و خانواده های معزز شهدا و زنده نگاه داشتن فرهنگ شهید و شهادت است متذکر شد: دادن بار معنوی به جامعه امروز یک نیاز اصلی است و باید معنویت دوران دفاع مقدس در جامعه ترویج و تزریق شود.

قاسمی در پایان گفت: از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران جامعه اطلاعاتی تشکر می کنم که با ما همکاری داشتند و امیدوارم تداوم داشته باشد چون کمیته اطلاعات در اداره کل حفظ آثار فعال است و می خواهیم عملکرد اطلاعات در دفاع مقدس را جمع آوری کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها