فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد گفت:‌ طبق فرمایش مقام معظم رهبری آتش به اختیار نوعی امر به معروف و نهی از منکر است.
کد خبر: ۸۸۸۲۰۱۷
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، ماشاالله بازگیر در دیدار صمیمی با تحریریه خبرگزاری فارس لرستان، اظهار داشت: رسالت خبرگزاری‌ها آگاهی بخشی و اطلاع رسانی دقیق است و اگر اطلاعات به موقع و دقیق به دست بیاید، می‌توان برای آن برنامه‌ریزی کرده و بهره ببریم.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال بیرون کردن‌تفکر معنوی از ذهن جوانان ما هستند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشی همه مردم را به آتش به اختیار دعوت کرد.

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد افزود: همه مردم باید پای کار باشند و از این دستور رهبر پیروی کنند چراکه پیروی و حرکت به سوی فرمایشات رهبر رمز موفقیت همه ماست.

بازگیر در رابطه با وظیفه خبرگزاری فارس در این راستا گفت: خبرنگاران خبرگزاری فارس افراد توانمندی هستند و باید با طرح و تحلیل چنین موضوعاتی مردم‌را از عمق مطالب آگاه کنند.

وی گفت: بیان صحیح و دقیق مطالب و فرمایشات رهبر باید مورد توجه قرار بگیرد و این در حالی است که فرمایشات مقام معظم رهبری ضد برنامه‌های دشمنان است.

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد با اشاره به موضوع آتش به اختیار ادامه داد: موضوع آتش به اختیار نوعی امر به معروف و نهی از منکر است و مقارن با ارزش‌های اسلامی است.

بازگیر با تاکید به اینکه آتش به اختیار به معنای اجرای کارهایی است که روی زمین مانده‌اند، یادآور شد: خبرنگاران برای اجرای این دستور رهبر می‌توانند کارهای نیمه تمام و روی زمین مانده مسوولان را به آن‌ها یادآوری کنند و برای انجام آن‌ها کمک کنند.

وی عنوان کرد: ارزش‌ها اسلام در مبحث آتش‌ به اختیار باید مورد توجه قرار بگیرد و همه ما باید از چیزهایی که سبب توهین به ارزش‌های اسلامی می‌شود دوری کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد با یادآوری اینکه فرمان‌های رهبر برای اجرا شدن نیاز به تدبیر ندارد و باید فورا اجرا شود، گفت: فرمان‌های رهبر مستقیم و راهبردی است و هر کس آن‌را به صورت مستقیم اجرا کند، اول است.

بازگیر تصریح کرد: نوع دیگر آتش‌ به اختیار، مربوط به مباحث فرهنگی است و در این رابطه فضای شهر باید ذوق، تاریخ و ارزش‌های اسلامی داشته باشد.

وی ادامه داد: در زمینه آتش به اختیار فرهنگی با کمک شهرداری یادمان شهدای مناطق مختلف را در حال احداث داریم و نسبت به نامگذاری کوچه‌ها و خیابان‌های شهر به نام شهدا اقدام کرده‌ایم.

این مسوول بیان کرد: طی سال ۹۱، تنها 8 درصد معابر شهر به نام شهدا نامگذاری شده بود و این در حالی است که در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد معابر استان به نام شهدا نامگذاری شده‌اند.

بازگیر دلیل نامگذاری معابر به نام شهدا را یادآوری ایثار شهدا دانست و گفت: همه ما باید بدانیم که برای امنیت یک کوچه و یا یک خیابان کسی جان خود را فدا کرده‌ است.

وی افزود: ما باید بدانیم امنیت امروز ما مدیون خون ریخته شده شهدا است و شهدا باید برای جوانان الگو باشند و همه باید از راه و زندگی آن‌ها درس بگیریم.

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد تشکیل سپاه را نوعی معجزه دانست و عنوان کرد: امروز سپاه تشکیل شده از خیل عظیم و خودجوش مردمی است و به هیچ گروه و جناحی وابسته نیست.

بازگیر یادآور شد: سپاه یک نیروی خودجوش مردمی بوده و نزد تمام مردم دارای محبوبیت و همچنین از انسجام و وحدت برخوردار است‌.

وی با اشاره به عظمت سپاه و قوی بودن آن خاطرنشان کرد:همه از اقدام موشکی سپاه و پرتاب موشک به سمت مقر داعش گروه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و‌...از سپاه تشکر کردند و این در حالی بود که داعش از این اقدام سپاه ایران جا خورد.

این مسوول بیان کرد: وظیفه سپاه حفاظت و حراست از ارزش‌های اسلام در همه حوزه‌ها است و ما پیوسته به دنبال افرادی هستیم که در تراز انقلاب باشند.

بازگیر تصریح کرد: ما با حساسیت‌ها می‌خواهیم که دولت به دست کسانی باشد که در رابطه با برخورد و مذاکرات آمریکا استقلال کشور را حفظ کنند ولی متاسفانه امروز با وجود نرمشی که در برخورد با آمریکا داشتیم اما دیدیم که آمریکا به هیچ‌کدام از تعهدات خود وفا نکرد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه سپاه فقط در رابطه با موضوعات نظامی نیست، تاکید کرد: سپاه در رابطه با آموزش جوانان بر اساس منابع ماندگار تربیتی، پیوسته پیشرو بوده و خروجی این آموزش‌ها نیز تربیت افراد دارای علم معنوی و با بصیرت است.

این مسوول توضیح داد: بیش از ۱۰۰هزار نیروی بسیجی در خرم‌آباد وجود دارد که جمعی از آنها به صورت خودجوش در شب‌های قدر ۳۲ ایستگاه بازرسی دایر کرده و با کمک نیروی انتظامی امنیت شهر را در دست داشتند.

بازگیر افزود: ماموریت انقلابی سپاه در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، امنیتی، دفاعی و...است و هر کجا در هر نهادی به کمک نیاز باشد، با کمک ظرفیت‌هایی که داریم به سمت یاری آن‌ها می‌شتابیم.

 
منبع : فارس

 

ارسال نظرات