جانشین سپاه استان سمنان:

فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه حفاظت شود

جانشین سپاه استان سمنان گفت: خون های زیادی برای حفظ حجاب و عفاف ریخته شده است و امروز باید از این خون ها و رشادت ها در راه حفظ حجاب و ترویج آن حراست و حفاظت شود.
کد خبر: ۸۸۸۲۰۳۵
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، اسحاق موحدیان جانشین فرمانده سپاه استان سمنان در جلسه هماهنگی با محوریت هفته بزرگداشت حجاب و عفاف که با حضور جمعی از مسئولان و متولیان امر در سالن جلسات سپاه استان سمنان برگزار شد، ضمن تقدیر از سازمان بسیج جامعه زنان استان سمنان تأکید کرد: باید با همکاری و هماهنگی و تعامل دستگاه های اجرایی هفته حجاب و عفاف که از 17 تیرماه الی 21 همین ماه نامگذاری شده است را به خوبی برای مردم تبیین کنیم و برنامه های منسجمی در این راستا برگزار شود.

وی افزود: امروز دشمنان از طرق مختلف درصدد ضربه زدن به ارزش ها و اعتقادات هستند؛ بنابراین اگر به موقع در این خصوص وارد میدان نشویم و عکس العملی به صورت محتوایی و عمیق نشان ندهیم؛ چه بسا چالش هایی داشته باشیم؛ بنابراین باید برای امروز و آینده برنامه ریزی کرد.

جانشین سپاه استان سمنان بیان داشت: خون های زیادی برای حفظ حجاب و عفاف ریخته شده است و امروز باید از این خون ها و رشادت ها در راه حفظ حجاب و ترویج آن حراست و حفاظت شود.

موحدیان گفت: دشمنان انقلاب اسلامی برای از بین بردن حجاب و عفاف اسلامی برنامه های وسیعی را همواره طرح ریزی می کنند و قصد و هدفشان تغییر هویت جوانان و نوجوانان کشورمان است.

وی تصریح کرد: باید در راه حفظ حجاب و عفاف هر کاری که می توانیم از طرق مختلف انجام دهیم که یکی از آنها بهره گیری از مناسبت هایی است که در طول سال وجود دارد.

جانشین سپاه استان سمنان با بیان اینکه خانواده ها باید حمایت همه جانبه ای از حجاب و عفاف داشته و در این راه توجه بیشتری را معطوف کنند، گفت: رسانه و صدا و سیما نیز در ترویج حجاب و عفاف نقش بسزایی دارد.

موحدیان ضمن تقدیر از پوشش برنامه های هفته حجاب و عفاف در سال گذشته توسط مرکز صدا و سیمای استان سمنان، خاطرنشان کرد: برنامه های متعدد و متنوعی امسال نیز ویژه هفته حجاب و عفاف برنامه ریزی شده است که از جمله آنها تجمع بزرگ صیانت از حریم خانواده است.

وی همچنین خطاب به طلاب حوزه های علمیه نیز گفت: طلاب باید روشنگری خوبی در سطح جامعه در مقوله حجاب و عفاف داشته باشند و باید این مبحث در جامعه بروز و ظهور عینی پیدا کند.

***رواج بی عفتی در جامعه پیامد های بد اجتماعی را به دنبال دارد

در ادامه بینایی مدیرکل امور اجتماعی استانداری سمنان بیان داشت: بحث توسعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که در زمینه حجاب و عفاف در سطح ادارات انجام می شود بررسی میزان تقید کارکنان دستگاه های اجرایی است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری سمنان گفت: آسیب های اجتماعی طلاق، نزاع های خانوادگی و خودکشی از عوامل بی توجهی به حجاب خصوصا عفافاست؛ و به عبارتی رواج بی عفتی در جامعه پیامد های بد اجتماعی را به دنبال دارد؛ بنابراین باید در خصوص ترویج و حفظ و حراست از فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه تلاش های مستمری انجام شود.

وی صدا و سیما را در حوزه الگوسازی در زمینه حجاب و عفاف بسیار اثرگذار عنوان کرد و گفت: برنامه ریحانه را با همکاری صدا و سیمای مرکز سمنان که مورد استقبال و از جذابیت خوبی نیز برخوردار است؛ اجرا شده است و معتقدیم برنامه هایی از این قبیل باید بیشتر تهیه و پخش شود.

***حجاب و عفاف هویت اصلی بانوان است

حجت الاسلام رستمیان نیز از اساتید حوزه و دانشگاه گفت: بانوان هویت اصلی شان پوشش و حجاب و عفاف است و همگی اذعان داریم به این امر که جامعه کنونی کمی در خصوص رعایت حجاب و عفاف و پوشش دچار آسیب شده است.

وی با اشاره به اینکه بدحجابی ها در طول تاریخ هم بوده است؛ گفت: در سوره احزاب خداوند به مردم سفارش می کند که خودتان را به گونه ای آراسته و متبرج نکنید که در جامعه انگشت نما شوید و دیدگان دیگر افراد جامعه را به خود جلب کنید.

این کارشناس مذهبی به تلاش های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: حجاب و عفاف امری ضروری در پایداری اجتماعی و فرهنگی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار