کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر در نمازخانه کانون گردشگری 17 مهر دیمه از توابع شهرستان کوهرنگ برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۸۲۰۳۷
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان کوهرنگ در این مراسم با اشاره به اهمیت احیای امر به معروف و نهی ازمنکر در سطح جامعه، گفت: "امر به معروف" و "نهی از منکر" دو فریضه بزرگ و دو فرع از فروع ده‌گانه دین مبین اسلام محسوب می‌شوند.

حجت الاسلام صادق نیکنام افزود: گذشته از عنایت خاص قرآن کریم به این موضوع و نیز سیره‌ی نظری و عملی پیامبراکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) و دیگر اولیای دین، این فریضه واجب الهی در نگاه امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام جایگاه ممتاز و ویژه‌ای دارد.

وی، ادامه داد: آن حضرت امر به معروف و نهی از منکر را عنایت دین، قوام شریعت و با فضیلت‌ترین اعمال بندگان خدا توصیف می‌نمایند، که حتی از جهاد در راه خداوند نیز بالاتر است.

وی گفت: از دیدگاه مولای متقیان حضرت علی علیه السلام، این دو فریضه برکات فراوانی در جامعه اسلامی به دنبال دارد و در مقابل ترک آنها مستوجب نزول بلا و خطرات زیادی است.

حجت الاسلام نیکنام، مراتب سه‌گانه امر و نهی(قلبی، لسانی، یدی)، خصوصیات آمر و ناهی، رابطه امر به معروف و نهی از منکر با جهاد، اقامه حدود و نیز لزوم نصیحت کردن و نصحیت پذیرفتن، همچنین فضیلت امر و نهی عوام نسبت به خواص و رعایا نسبت به حکام را از دیگر فرازهای بیانات علوی در تبیین جایگاه و ارزش امر به معروف و نهی از منکر برشمرد.

ارسال نظرات