مدیر کل آموزش وپرورش لرستان در جلسه شورای آموزش و پررش شهرستان بروجرد از احیاء ، مرمت و بهسازی دبیرستان تاریخی امام (ره) شهرستان بروجرد خبر داد و گفت : باید از تمام ظرفیت ها به ویژه از ظرفیت خیرین حقیقی و حقوقی برای احیاء این بنای با ارزش تاریخی و فرهنگی استفاده کرد
کد خبر: ۸۸۸۲۰۶۴
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان خدانظر دریکوند به صبغه علمی و فرهنگی شهرستان بروجرد اشاره کرد و اظهار داشت : باید تلاش شود تا این شهرستان جایگاه خود را آن چنان که باید و شاید پیدا کند .

وی افزود: مادامی که ارتباط بین معلم و دانش آموز صورت نگیرد و معلم خود را در امر تعلیم و تربیت دخیل نداند و به طرح ها و برنامه ها اعتمادو باور نداشته باشد ، هیج اتفاق مثبتی در آموزش و پرورش رخ نخواهد داد .

دریکوند به تنگناها و کمبودهای اعتباری آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: ملاک و معیار سازمان مدیریت و برنامه ریزی تراکم دانش آموزی است و با توجه به کاهش تراکم دانش آموزی در سالهای اخیر نوع نگاه سازمان مدیریت و برنامه ریزی روند کاهش اعتبارات است .

وی در ادامه به ضرورت ساماندهی بهینه منابع انسانی اشاره کرد و گفت : باید در ساماندهی بهینه منابع انسانی تلاش شود تا متناسب با اعتبارات هزینه شده بهره وری لازم صورت گیرد .

دریکوند به کارگیری نیروهای حق التدریس و استمرارخدمت نیروهای بازنشسته را تنها در صورتی معقول و منطقی خواند که هیچ نیروی مازادی وجود نداشته باشد و افزود : باید مدیریت منطقی وجود داشته باشد تا اعتبارات ، منابع و تجهیزات در جای خود هزینه شود .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد : آموزش و پرورش در ساماندهی منابع انسانی و رعایت دقیق دستورالعمل ها هیچگونه مماشاتی نخواهد کرد و با قاطعیت قوانین و مقررات را عملیاتی و اجرایی خواهد کرد .

دریکوند در ادامه اثر تاریخی و آموزشی دبیرستان امام (ره) را شناسنامه و هویت فرهنگی شهرستان بروجرد عنوان کرد و افزود : باید برای احیاء و مرمت این اثر تاریخی از تمام ظرفیت ها استفاده کرد .

وی تصریح کرد : باید بانک اطلاعاتی از فارغ التحصیلان این آموزشگاه تهیه شود و با فراخوان فارغ التحصیلان موفق اعتبار مورد نیاز را فراهم کرد .

دریکوند بهره گیری از ظرفیت خیرین را هم لازم و ضروری برشمرد و تاکید کرد : ارتقای کیفیت آموزش و پرورش دانش آموزان رسالت خطیری است که بر عهده تک تک افراد است و باید با این دیدگاه با تعامل و همدلی مسیر اعتلای نسل آینده ساز را فراهم کرد .پ

 

انتهای خبر/z

ارسال نظرات