جعفری گفت: در بحث سرمایه گذاری حوزه برق و یا انرژی باید این وظیفه طبق قانون به بخش خصوصی محول شود و بخش خصوصی هم باید زمینه فعالیت در عقد قرارداد برای تأمین و خرید تضمینی برق فراهم کند.
کد خبر: ۸۸۸۲۱۰۷
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۰

جلیل جعفری، عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به خاموشی احتمالی در تابستان امسال گفت: ما در کشور مشکل کمبود انرژی برق نداریم اما مسأله اصلی بر سر پیک مصرف برق است که موجب خاموشی های احتمالی در برخی از استان های کشور می شود؛ به عنوان مثال استان خوزستان به علت گرمای هوا و مصرف بالای انرژی دچار خاموشی های احتمالی می شود.

وی با اشاره به لزوم سرمایه گذاری در برق تصریح کرد: در بحث سرمایه گذاری حوزه برق و یا انرژی باید این وظیفه طبق قانون به بخش خصوصی محول شود و بخش خصوصی هم باید زمینه فعالیت در عقد قرارداد برای تأمین و خرید تضمینی برق فراهم کند.

وزارت نیرو از بخش خصوصی حمایت کند

جعفری افزود: دولت و وزارت نیرو باید در هماهنگی و همکاری با بخش خصوصی فعالیت بیشتری داشته باشد امروز متقاضی همکاری در زمینه انرژی و به خصوص ساخت نیروگاه ها CHP توسط شرکت های خصوصی بالا است. اکنون مهم ترین مسأله حمایت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری بیشتر در حوزه برق و انرژی است و اگر این مهم محقق شود نیازی به سرمایه گذاری مستقیم دولت نخواهیم داشت.

عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: اکنون باید حمایت و هماهنگی بخش خصوصی بیشتر انجام شود؛ سرمایه گذاران داخلی و خارج بسیاری داریم که باید سامان دهی شوند؛ از طرفی باید سرمایه گذار مسیرش مشخص شود و براساس نیاز برق در استان های مختلف سرمایه گذاری شود.برای سرمایه گذار هدایت شود تا بر اساس زیرساخت ها و نیازمندی ها با کمترین زمان و کمترین ابزار ممکن سرمایه گذاری انجام شود.

ارسال نظرات