مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی در گفتگو با «بسیج»:
کامران ندری گفت: شاخصه های سلامت بانکی که توسط بانک مرکزی مورد مطالعه و استفاده قرار گرفته است از لحاظ علمی فاقد اعتبار و توان لازم بوده است لذا صورت های مالی بانک‌ها دارای اشکالات فراوانی است.
کد خبر: ۸۸۸۲۱۲۶
|
۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۵

دکتر کامران ندری مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: مشکل اصلی که در شرایط کنونی برآورد شاخص سلامت بانکی در کشورمان مطرح می‌شود این است که شاخصه‌های لازم در شبکه بانکداری که بر مبنای آن صورت مالی شناخته می‌شود از استانداردهای لازم برخوردار نیستند.

وی با انتقاد از بکارگیری شاخصه های غیر علمی در نظام بانکداری افزود:  اعداد و ارقام لحاظ شده که در صورت های مالی وجود دارد به طور کاملی نمی تواند وضعیت مالی بانکداری را منعکس کند.

وی در ادامه بیان داشت: شاخصه های سلامت بانکی که توسط  بانک مرکزی مورد مطالعه و استفاده قرار گرفته است از لحاظ علمی فاقد اعتبار و توان لازم بوده است لذا صورت های مالی بانک‌ها  دارای اشکالات فراوانی است.

مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی در خاتمه افزود: در شرایط کنونی که با نوعی تغییر و تحولات اساسی در حوزه حسابداری و گردشگری مالی و بانکداری روبرو هستیم؛ بانک مرکزی از سال 94 بخشنامه های بانکی را به  همه بانک ها  اعلام کرده است و در این بخشنامه ها آمده است که اصلاحات موردنیازصورت های مالی باید شکل بگیرد.

 وی در انتها تاکید کرد: براساس استاندارد IFRS این سند باید ملاک تشخیص و سنجش ما قرار بگیرد.

ارسال نظرات