خبرهای داغ:
دوره آموزشی ویژه مدیران فرهنگی رده های بسیج در گیلانغرب برگزار گردید.
کد خبر: ۸۸۸۲۱۳۵
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵
 به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج از گیلانغرب، و به منظور توسعه و تعالی برنامه های فرهنگی به همت  فرهنگی اجتماعی بسیج گیلانغرب  دوره آموزشی  یک روزه مختص  مدیران فرهنگی بسیج در گیلانغرب برگزار شد.

 

در این دوره مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه گیلانغرب به تبعات منفی فرهنگ منحط غربی اشاره کرد و در خصوص فرمایش اخیر مقام معظم رهبری  اظهار داشت:  مقوله آتش به اختیار به معنای مقابله با فرهنگ منحط غرب و جلوگیری از پس‌رفت فرهنگی در جامعه است.

 

  پرویز دارابی  با عنوان اینکه کلید واژه  راهگشای  آتش به اختیار در چارچوب اخلاق و با مطالعه در همه زمینه‌های فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و اجتماعی صورت می‌پذیرد،ابراز داشت: در کنکاش و رصد موضوعی امر میتوان دریافت که  به دو دلیل رهبر انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) به موضوع آتش به اختیار فرهنگی تاکید کردند؛ یکی  آنکه حجم تهاجم فرهنگی دشمن و خطر نفوذ دشمن در حال افزایش است و دشمن هر روز در صدد طراحی توطئه ای  نو می باشد.

 

این کارشناس فرهنگی دلیل تاکید رهبر انقلاب اسلامی (مدظله العالی) به موضوع آتش به اختیار را در دلیل دوم فرهنگی عنوان خاطرنشان کرد:  در برهه کنونی جامعه کم‌کاری برخی نهادهای فرهنگی در کشور از دیگر دلایل مطرح کردن کلمه کلیدی آتش به اختیار در حوزه فرهنگی است در حالی که نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام فرهنگی است.

 

دارابی با ابراز اینکه  راهبردهای خصمانه دشمن در حوزه فرهنگی اعتقادی و عقیدتی  خطی متداوم و پیوسته است که نیامند اهتمام و هوشیاری همه احاد جامعه است  ابراز داشت:حقیقتاً آتش به اختیار به معنی نظریه پردازی در حوزه مباحث فکری و فرهنگی، جلوگیری از پس رفت فرهنگی در جامعه و مقابله با انحطاط و معضلات فرهنگی و مقابله با فرهنگ منحط غرب و دقیقا سدی در مقابل نفوذ و تسلط فرهنگ  غربی منحطی در جامعه است.

 

در ادامه سخنرانان دیگر از جمله مسئول  دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه گیلانغرب و یکی از هادیان سیاسی  بسیج نیز طی سخنانی به اهمیت توجه به زیر ساختها و بسترهای فرهنگی پرداختند.

 
برای مشاهده عکس در سایز بزرگ تطفا برروی آن کلیک نمایید.
 
 

ارسال نظرات