استاد شیخ حسین انصاریان در ابرکوه:

حذف ولایت تشریعی مساوی است با رفتن زیر چتر ولایت طاغوت/ بدون ولایت تکوینی تمام هستی نابود می شود

یکی از اساتید حوزه و دانشگاه در جمع نمازگزاران ابرکوهی گفت: افرادی که قسمت تشریع ولایت را حذف می کنند، به یقین زیر چتر ولایت طاغوت و باطل قرار می گیرند.
کد خبر: ۸۸۸۲۲۰۹
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه و دانشگاه، در جمع نمازگزاران شهرستان بحث ولایت را مطرح و اظهار کرد: قرآن در سه بخش به موضوع ولایت اشاره کرده است؛ یکی ولایت تکوینی که در آن انسان هیچ اختیاری ندارد، دیگری ولایت تشریعی که با اختیار انسان همراه است و سوم ولایت طاغوت.

انصاریان با بیان اینکه عمق معنای ولایت سرپرستی و کارگردانی است، افزود: مراحل پیدایش جنین، تولد، رشد، سیستم پیچیده بدن، زندگی پر رمز و راز موجوداتی همچون مورچه، زنبور عسل، عقاب، عنکبوت و ...، مراحل تولید و رویش گیاهان و ... همگی از ولایت تکوینی خداوند است. لذا روزانه میلیارد ها میلیارد از ولایت تکوینی خداوند در جهان اتفاق می افتد.

وی خاطرنشان کرد: چتر ولایت خدا بر سر تمام موجودات عالم گسترده شده و اگر چشمانمان را باز کنیم به هر طرف که رو کنیمف قدرت ولایت خداوند را می بینیم. عده ای می گویند مگر ما برده ایم که به ولایت نیازمند باشیم؟ اینان نمی دانند اگر خداوند به اندازه یک پلک بر هم زدن ولایتش را از سر موجودات بردارد، تمام هستی نابود می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه ضمن اشاره به اینکه همه ما نیازمند ولایت تکوینی و تشریعی هستیم، اذعان کرد: رشته ای از ولایت، ولایت طاغوت و کفر است؛ بدین معنی که عده ای میدان زندگی میلیاردها نفر را اشغال کرده و خودشان را به عنوان ولی معرفی کرده و ظلم را بر مردم تحمیل می کنند. در این نوع ولایت دریاوار ناپاکی، ظلم، خیانت، خباثت و رذالت موجود می زند، در حالی که ولایت حق غرق در پاکی است.

حجت الاسلام انصاریان تأکید کرد: انسان زمانی مومن واقعی می شود که «لا اِله اِلا الله» در همه جای زندگیش پدیدار شود و اگر طاغوت و باطل حذف نشود، ولایت الله جای طلوع ندارد. لذا اگر عده ای قسمت تشریع ولایت را حذف کنند، به یقین زیر چتر ولایت طاغوت قرار می گیرند.

انصاریان با بیان اینکه ولایت یک امر حق است، خاطرنشان کرد: همیشه باید دستمان را در دست ولایت قرار دهیم که این ولایت خداوند، پیامبر اکرم(ص)، ائمه طاهرین(ع) و واجدین شرایط بعد از غیبت امام عصر(عج) هستند.

ارسال نظرات