رئیس دانشگاه علمی و کاربردی کشور گفت : یکی از مهمترین آسیب های دانشگاه استفاده از مدرسان نامناسب و فاقد مهارت لازم است.
کد خبر: ۸۸۸۲۲۷۱
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، محمدحسین امید صبح امروز در جلسه گردهمایی روسای واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت : در انتخاب مدرسان دانشگاه هیچگونه تعارفی وجود ندارد و باید با حفظ کیفیت بهترین ها را انتخاب کنیم و در دوماهه باقیمانده تابستان موضوع ساماندهی مدرسان نهایی خواهد شد.

وی گفت : درتهران به هزار مدرس نیاز داشتیم که حدود ۱۲هزار نفر ثبت نام کرده و اعلام همکاری کرده بودند که این نشان از علاقمندی نیروهای متعدد برای تدریس در دانشگاه را دارند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت : از سال آینده سعی خواهیم کرد حداقل دوبار جذب مدرس را به روز رسانی کنیم و از،مهر ۹۶تا شهریور ۹۷پالایش مدرسین را خواهیم داشت و برای مدرسان کارت شناسایی جدید و هنچنین تسهیلات جدید در نظرگرفته می شود.

امید گفت : سال گذشته یک میلیون و ۸۰۰هزار ظرفیت داشتیم اما میران تقاضا کنندگان ۶۰۰هزارنفر بودند و این بدون شک در سال های آتی به مراتب کمتر خواهند شد.

وی گفت : اگر در استانی واحد کیفی نبود اصراری به حفظ آن نیست و شرایط عمومی کشور به گونه ای است که به جای توسعه کمی ، توسعه کیفی ازاهمیت زیادی برخوردار است.

رییس دانشگاه علمی کاربردی کشورگفت : در نظر داریم وضعیت استخدامی کارکنان را نیز ارتقا دهیم که سال گذشته ۲۰درصد یعنی نزدیک به ۲۰۰نفر تثبیت شدند.

امید گفت : پیش بینی می کنیم تا پایان تابستان سال آینده تمامی زیر ساخت ها تکمیل شود ولی در اغلب استان های ما مازاد فضای آموزشی داریم.

وی گفت : برخی از واحدهای ما فاقد اساسنامه هستند که این واحدها باید هرچه زودتر اقدام کنند چرا که از بهمن ماه پذیرش،در واحدهایی که اساسنامه و شناسنامه دارند انجام می پذیرد.

امید به تخفیفات ویژه دانشجویان اشاره کرد وگفت : متاسفانه در بحث تخفیف در برخی واحدها اصلا استفاده نشده و دربرخی استان ها هم زیاد استفاده شده است که در این تخفیفات برای دانشجویان بی بضاعت و دانشجویان برتر تا سفف ۱۵درصد پیش بینی شده است.

خبرنگار افتخار یبسیج از اردبیل:کبری عزیزی

ارسال نظرات