گروسی رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت:قوه قضائیه و نیروهای مسلح نقاط مشترک فراوانی دارند که این نقاط مشترک سبب شده در جهت برقراری امنیت استان همکاری بیشتری داشته باشیم و این همکاری روز به روز نیز بیشتر می‌شود.
کد خبر: ۸۸۸۲۲۹۰
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  علی‌اکبر گروسی رئیس کل دادگستری استان کردستان صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای استان کردستان که به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه در محل ستاد سپاه بیت‌المقدس با حضور مسؤولان استان برگزار شد، گفت : در فاجعه 7 تیرماه سال 60 شهید بهشتی یکی از نیروهای ارزشمند انقلاب و یکی از بهترین یاران امام (ره) به دست منافقین کوردل به شهادت رسید.

 

وی افزود: شهید بهشتی عنصری ارزشمند برای انقلاب اسلامی و یکی از بهترین یاران امام (ره) بودند که امام در وصف ایشان فرمودند؛ «شهید بهشتی یک ملت بود برای این ملت».

 

 گروسی با بیان اینکه این توصیف حاکی از آن است که دشمنان نظام برای نابودی آن روی چه شخصیت بزرگی دست گذاشته‌اند، عنوان کرد: خوشبختانه با حضور همواره مردم در صحنه‌های مختلف و با رهبری‌های امام(ره) در گذشته و مقام معظم رهبری در حال حاضر، ایران اسلامی بسیاری از طوفان‌های سخت را پشت سرگذاشت و امروز تمام قد در مقابل دنیای استکبار ایستاده است و سیاست‌ها و برنامه‌های نظام استکباری را زیر سؤال می‌برد.

 

رئیس کل دادگستری استان کردستان با تقدیر از تلاش‌های نیروهای مسلح استان، بیان کرد: نیروهای مسلح با رشادت‌ها، مبارزات غیبی و تلاش‌هایی که دارند موجب ایجاد امنیت در استان کردستان هستند.

 

وی گفت: علارغم همه توطئه‌ها، امروز کردستان بیشترین امنیت را در کشور دارد. همه دشمنان ما به اهمیت و ارزش استان کردستان آگاه هستند و در صدد ایجاد تنش و آشوب در این استان برمی‌آیند اما خوشبختانه با تلاش و همکاری مردم این توطئه‌ها هموراه خنثی می‌شود.

 

گروسی تصریح کرد: قوه قضائیه و نیروهای مسلح نقاط مشترک فراوانی دارند که این نقاط مشترک سبب شده در جهت برقراری امنیت استان همکاری بیشتری داشته باشیم و این همکاری روز به روز نیز بیشتر می‌شود.

 

وی با بیان اینکه هدف قوه قضائیه ایجاد امنیت و مقابله با برهم زنندگان آن است، گفت: قوه قضائیه و نیروهای مسلح پناهگاه، تکیه‌گاه و مایه امنیت و آرامش مردم هستند.

 

گروسی ادامه داد: امروز با شرایط موجود کار در قوه قضائیه سخت و بااهمیت است و در این مسیر مأموریت‌های بزرگی پیش رو دارد که باید آنها را به سرانجام برساند و با تلاش و کوشش هرآنچه را که مدنظر مقام معظم رهبری است محقق کندکه کمک به جذب سرمایه‌گذار یکی از این کارها است.

 

رئیس کل دادگستری استان کردستان عنوان کرد: ایران دشمنان زیادی دارد، توطئه‌های زیادی تجربه کرده که باید همه دست به دست هم دهیم و برای ساخت ایرانی آبادتر تلاش کنیم.

 

وی با تأکید بر اینکه همه باید با قوه قضائیه همکاری کنند، گفت: امروز تهدیدها و آسیب‌های جدی‌ای مقابل کشور و جوانان قرار گرفته و دامهای بسیاری روبروی آنهاست.

 

گروسی بیان کرد: ارتکاب جرم و جنایت و آسیب‌های اجتماعی شکل بسیار پیچیده‌ای به خود گرفته و با روش‌های قدیمی و سنتی نمی‌توان با آنها مقابله کرد.

 

وی ادامه داد: باید برای مقابله با این جرایم از نرم افزارهای نوین و کارآمد بهره گرفت و قطعاً یقین داشته باشیم که کشف جرم و رصد آن جز با بهره‌گیری از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای نوین ممکن نخواهد بود.

 

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: قوه قضائیه اگر می‌خواهد جرایم را شناسایی کند باید مردم را در کنار خود داشته باشد چرا که دستگیری مجرم نیازمند همکاری و همراهی مردم است.

 

وی با بیان اینکه باید کانون‌های جرم و نقاط حادثه‌ساز شناسایی شود، ادامه داد: یکی از نقاط‌ آسیب‌زا و تهدیدکننده، فضای مجازی و به ویژه شبکه‌های اجتماعی است. باید از نقاط مثبت این فضا استفاده شود و در کنار بهرهگیری مواظب تهدیدات آن هم بود که خوشبختانه در این رابطه در استان کارهای خوبی انجام شده است.

 

گروسی وجود اتحاد و همسویی در استان را زمینه رشد و توسعه استان دانست و گفت: قوه قضائیه باید در زمینه مبارزه با مفاصد اقتصادی، صیانت از بیت‌المال و جلوگیری از زمین‌خواری، بیشتر در میدان عمل حضور داشته باشد.

 

وی در ادامه تلاش برای جذب سرمایه‌گذار را مهم‌ترین موضوع در استان عنوان کرد و اظهار داشت: قوه قضائیه با تمام تلاش از این موضوع حمایت می‌کند و کردستان برای سرمایه‌گذاری امنیت کامل را دارد و هیچ شک و شبهه‌ای در آن نیست.

 

رئیس کل دادگستری استان کردستان تأکید کرد: وجود نیروهای مسلح در کنار قوه قضائیه موجب قوت این قوه می‌شود و این همراهی برقرای امنیت در جامعه را آسان‌تر می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات