مديركل تبليغات اسلامی هرمزگان:

هدف دشمن گرفتن روحيه معنوی و نشاط در بين خانواده‌های ايرانی است

مديركل تبليغات اسلامي هرمزگان با اشاره به نقشه‌هاي شوم دشمنان انقلاب براي تضعيف پايه‌هاي اعتقادي خانواده‌‌ها به‌ويژه جوانان گفت: هدف دشمن گرفتن روحيه معنوي و نشاط در بين خانواده‌هاي ايراني است.
کد خبر: ۸۸۸۲۳۴۶
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
به گزارش خبرگزای بسیج هرمزگان؛حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر انصاری‌راد مديركل تبليغات اسلامي هرمزگان با اشاره به آسیب‌شناسی فضای مجازی در جامعه اظهار داشت: فضای مجازی امروزه نسل جدیدی از فضای روابط اجتماعی است و با اینکه مدت زمان زیادی از ظهور آن نمی‌گذرد، توانسته خانواده‌ها را در سیطره خود قرار دهد و در زندگی مردم حضور فعال داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروزه روش‌های ارتباطی خانواده‌ها از طریق پیام‌های کوتاه، پست الکترونیک، تلگرام و ...افزایش یافته است، افزود: خانواده‌های ایرانی در سبد فرهنگی خود با شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی و... مواجه هستند و بعضی از این شبکه‌های مخرب ماهواره‌ای به‌طور تخصصی مقوله خانواده را نشانه گرفته‌اند و ترویج بی‌بندوباری در خانواده‌ها، عادی‌سازی خیانت همسران به یکدیگر، ارتباط نامشروع پسران و دختران و مسائل مهم دیگری که از پیام‌های مشترک شبکه‌های ماهواره‌ای است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین کاهش آموزه‌های دینی در خانواده‌ها،کمرنگ شدن حریم دینی در ارتباط‌های خانوادگی و دوری خانواده‌ها از شریعت را از دیگر اهداف شوم شبکه‌های ماهواره‌ای عنوان کرد.

حجت‌الاسلام انصاری‌راد با اشاره به اینکه امروز دشمن به دنبال زندگی مدرن برگرفته از خاستگاه سبک زندگی غربی در جامعه هستند، تصریح کرد: این مسئله مشکلات زیادی را بر بنیان خانواده‌ها وارد کرده و آنان با ترویج سبک زندگی اسلامی مقابله می‌کنند و همه این مسائل زنگ خطری برای نهاد خانواده ایرانی است.

وی در ادامه سخنانش آماده‌سازی فرزندان برای پذیرش مسؤولیت‌های اجتماعی در جامعه بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: امروز والدین باید نسبت به فرزندان بیشتر توجه کنند، جوانان باید بتوانند به خصوص برای زندگی‌های مشترک آماده شوند و سعی کنند روابط خود را با پیرامونشان در حد متعارف و قابل قبولی تنظیم نمایند.

حجت‌الاسلام انصاری‌راد، بالا رفتن سن ازدواج ، طلاق، فرار از منزل، فحشا، سایر مسایل خانوادگی و سرد شدن ارتباطات عاطفی موجب ناکامی جوان‌ها شده، یادآور شد: باید مجموعه‌های فرهنگی بسیج شوند و آنهایی که دغدغه فرهنگ دارند این مسائل را ریشه‌یابی کنند تا بتوان بر این مشکلات فائق آمد و ریشه‌ای این مسائل را حل کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان عنوان داشت: فضای مجازی بسیار اعتیادآور است، اینترنت و فضای مجازی بلای جان جوانان ایرانی است و آنها امروزه با معضلات زیادی در این زمینه درگیر هستند و مشکلات تحصیلی و خانوادگی نشأت‌گرفته از اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی است.

انصاری‌راد با اشاره به اینکه با ورود وسائل و تکنولوژی‌های جدید ارتباط فرزندان و والدین یا بالعکس نیز تحت تأثیر قرار گرفته بیان کرد: امروزه همچنین ماهواره‌ها، شکاف بین والدین و فرزندان را بسط داده است و این مسائل بسیار آسیب‌زا خواهد بود.

وی تاکید کرد: امروزه دشمن در تلاش است تا روحیه معنوی و نشاط را جامعه بگیرد و جوانان که سرمایه کشور هستند را از پایبندی به دین و انقلاب با انواع ترفندها و نیرنگ‌های مختلف جدا سازند و فضای مجازی جایگاه قابل توجهی را در بین جوانان برقرار کرده است.

حجت‌الاسلام انصاری‌راد با بیان اینکه نقش فضای مجازی در بین جوانان و خانواده را نباید نادیده گرفت، افزود: باید فرهنگ‌سازی شود و استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌های دیداری و شنیداری، برگزاری جلسات آموزشی ویژه خانواده‌ها،‌ برگزاری کلاس‌های آموزشی در مدارس، تشویق فرزندان به شرکت در فعالیت‌های اجتماعی، ارتباط بیشتر با فرزندان و گذراندن اوقات بیشتر با آنها،‌ طراحی بازی‌های هدفمند رایانه‌ای در فضای مجازی،‌ استفاده از آموزه‌های دینی ازجمله امر به معروف و نهی از منکر و هنجارسازی مثبت و ترویج فرهنگ صحیح استفاده از اینترنت از راه‌های پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار