مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی عنوان کرد؛
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه 784 طرح اشتغال با اعتباری بیش از 82 میلیارد ریال در سه ماهه نخست امسال اجرا شده است، افزود: از این تعداد 386 طرح از محل اعتبارات امدادی و 396 طرح از محل تسهیلات قرض الحسنه بانک ها بوده است.
کد خبر: ۸۸۸۲۴۱۹
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، محمد کلامی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح های اشتغال 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات امدادی هزینه شده است، بیان کرد: در این مدت 50 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای اجرای طرح های اشتغال پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال و اجرای طرح های خود اشتغالی زمینه را برای استقلال اقتصادی مددجویان فراهم می کند، خاطرنشان کرد: طرح های اشتغال اجرا شده شامل 96 طرح کارانگیزی، 334 طرح توان افزایی و 354 طرح خودکفائی بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان با اعلام اینکه بیشترین طرح اجرا شده در بخش دامپروری بوده است، تصریح کرد: از مجموع طرح های اجرا شده 25 طرح در بخش کشاورزی، 276 طرح در دامپروری، 274 طرح در صنایع دستی و 209 طرح نیز در بخش خدمات هستند.

وی با اعلام اینکه در سه ماهه نخست سال جاری بیش از دو میلیارد ریال از محل مشارکت های مردمی برای ایجاد فرصت های شغلی و آموزش های فنی و حرفه ای مددجویان هزینه شده است، اظهار کرد: در این مدت 800 مورد مشاوره شغلی به مددجویان تحت حمایت انجام شده که 784 مورد به اشتغال مددجویان منجر شده است.

کلامی با بیان اینکه در سه سال اخیر 256 طرح اشتغال از محل اعتبارات امدادی وام 30 میلیونی و بیشتر دریافت کرده اند، افزود: در این مدت بیش از 81 میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات امدادی به این طرح ها پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری 52 مورد وام اشتغال به مبلغ شش میلیارد ریال به فارغ التحصیلان دانشگاهی تحت حمایت پرداخت شده است.

وی رویکرد کمیته امداد را توانمندسازی مددجویان تحت حمایت از طریق اجرای طرح های اشتغال، آموزش های فنی و حرفه ای و پرداخت تسهیلات اشتغال عنوان کرد و افزود: يكي از اهداف اساسی کمیته امداد ايجاد اشتغال پايدار و هدايت مددجويان به سمت خودکفائی است.

کلامی با اشاره به اینکه در سال گذشته چهار هزار و 300 خانوار از چرخه حمایتی کمیته امداد استان خارج و به خودکفایی رسیده‌اند، تاکید کرد: در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، پنج هزار شغل برای مددجویان تحت پوشش این نهاد ایجاد خواهد شد.

ارسال نظرات