فرمانده سپاه سلمان گفت: دعوای امروز جهان اسلام دعوای مذاهب نیست بلکه دعوای در خصوص دین اسلام رهبریت وولایت فقیه است.
کد خبر: ۸۸۸۲۴۲۶
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان و بلوچستان، سردار پاسدار حسین معروفی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه شهرستان سرباز با اشاره به مولفه های قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: اولین مولفه قدرت نظام اسلامی خدا محوری و توجه ذات اقدس الهی و توکل به پروردگار است.
وی افزود: در زمان هشت سال دفاع مقدس تنها با قدرت ایمان و باور به یاری پروردگار در مقابل همه ابرقدرت های جهانی ایستادگی کرده و به پیروزی رسیدیم چراکه در آن زمان نه تنها مثل زمان حاضر موشک های قاره پیمای نقطه زن نداشتیم بلکه حتی از داشتن سیم خاردار هم محروم بودیم و تنها همان توکل و خدامحوری رمز پیروزی ما بود.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب که دومین مولفه قدرت نظام ما اسلام است، گفت: درست است که در مذاهب اسلامی دارای شاخه های پنج گانه هستیم اما در اصول یکی بوده و اجازه نمیدهیم کسی بین ما تفرقه اندازی کند.
وی ادامه داد: اسلام به ما قدرت داده و ما را بزرگ کرده است، دعوای امروز جهان دعوای مذاهب نیست بلکه دعوا در مورد اسلام است همانگونه ای که در تهران مشاهده کردید تروریست ها نه به مسئول اهل سنت دفتر نماینده چابهار رحم کردند نه به آن زنی که برای وام ازدواج دخترش آمده بود و نه به مردمی که درخیابان حضور داشتند، جنگ آنان با ما دعوای دین اسلام است و هیچ چیز دیگری نیست همانگونه که امام فرمودند مواظب اسلام آمریکایی باشید و امروزه میبینیم که اسلام ناب محمدی (ص) در برابر اسلام آمریکایی و غربی ایستادگی کرده است.
معروفی با تاکید بر اینکه بیشترین شهدای عراق،  سوریه، یمن و فلسطین از میان برادران و خواهران اهل سنت ما هستند، خاطرنشان کرد: بیشترین آسیب را اهل سنت از اسلام آمریکایی خورده اند چراکه غربی ها اسلام آمریکایی را تنها برای نابودی اسلام ناب محمدی(ص) ایجاد کرده و باعث این خرابی ها و کشتارهای عظیم در کشورهای مسلمان نشین شدند.
وی حضرت محمد(ص) را سومین مولفه قدرت جمهوری اسلامی دانست و گفت: بعثت حضرت محمد(ص) رحمت العالمین است و برای سعادت بشریت مبعوث شدند و پس از ایشان ائمه معصوم(ع) و در امتداد  نیز ولی فقیه اجرا کننده دستورات اسلامی و ادامه دهنده راه سعادت بشریت هستند، تاجایی که آمریکایی ها درباره امام خامنه ای میگویند "ما درخاورمیانه با یک ابر حریف بزرگ طرفیم به گونه ای که همه نقشه های مارا رصد ميكند و به موقع به مردمش انها را تبيين و تشريح مي كند و مردم به زيبايي از ايشان اطاعت مي كنند .
فرمانده سپاه سلمان سیستان وبلوچستان با بیان اینکه مردم چهارمین مولفه قدرت نظام اسلامی ما هستند، اذعان داشت: هرجا مردم پای کارآمده اند مشکلات حل شده و این حضور همواره تداوم داشته است به گونه ای که از روزهای اول انقلاب، جنگ تحمیلی هشت ساله و عرصه های سازندگی گرفته تا شرکت پرشور در راهپیمایی ها، انتخابات و مراسمات مذهبی، این مردم حضوری انقلابی و پرشور داشته اند و همواره حمایت خودرا از نظام ورهبری اعلام کرده اند.
وی افزود: مایه افتخار مردم بلوچستان ما مرزدار بودن آنان بوده و حس غرور حفاظت از مرزها، که برگرفته از ایمان و اعتقاداد دینی آنان است و همواره همراه این مردم باغیرت و انقلابی است.
سردار معروفی ملت ایران را هوشمند ترین ملت جهان دانست و خاطرنشان کرد: این مردم آنهایی هستند که در زمان دفاع مقدس از نیکشهر و سرباز که در امنیت کامل بودند  و از مناطق جنگی هزاران‌کیلومتر فاصله داشتند به خط مقدم رفته و با همان احساس پاک میهن دوستی برای دفاع ازکشور به شهادت رسیدند، این مردم همانانی هستند که به دنیا ثابت کردند نه تنها تحریمها در رشد آنان خللی وارد نمیکند بلکه با شیب تند رشد علمی و دست یابی به فناوری های روز جهانی تمامی قدرتهای جهانی را در ناباوری فرو بردند.
وی با تاکید بر اینکه مشکل استکبار با رشد علمی جوانان ماست نه فناوری هسته ای، افزود: دعوای استکبار با ما سر استفاده از موشک و انرژی هسته ای نیست بلکه آنان نمیتوانند این رشد علمی را تحمل کنند، نمیتوانند ببینند که جوان ۳۵ساله ایرانی با قدرت ایمان بهتر از دانشمندان نود ساله آنان عمل کرده و باعث شده است تا ایران بدون تکیه به دیگران به اوج پیشرفت رسیده و به فناوری های نوین جهانی دست پیدا کرده است.
سردار معروفی پیشینه، تاریخچه و جغرافیای ملت ایران را به عنوان پنجمین مولفه قدرت نظام اسلامی معرفی کرده و تصریح کرد: در همه عرصه های جغرافیایی و تاریخی، ما دارای بهترین گزینه ها هستیم، در انرژی، شاه راههای عبوری دریایی،زمینی و هوایی کشور ایران دارای اهمیت بالایی در جهان است به گونه ای که هیچ کشور دیگری همانند ما وجود ندارد.
وی خاطر نشان کرد: پیشینه تاریخی به گونه ای است که تنها در همین استان سیستان و بلوچستان سلحشوری اقوام بلوچ ما در تاریخ ثبت شده است تا جایی که پارسال کنگره نقش بلوچستان در مبارزه با استکبار را  برگزار کردیم که با هوشمندی نقش این مردم در مبارزه با بیگانگان و دفاع از کشور عزیزمان ایران را به نمایش گذاشتیم که از پیشینه های ارزشمند ما این محبت اقوام نسبت به خاک وطن، حکومت اسلامی و رهبرمعظم انقلاب است.
سردار معروفي با بیان خاطره ای از دیدار مقام معظم رهبری با چندتن از شعرای بلوچ، اظهار داشت: حضرت آقا با دیدن این شاعر بلوچ با آن لباس محلی ،لبخند زده و با وی دست داده و فرمودند«این لباس شما من را یاد خاطرات شیرینم انداخت»، این جمله به چه معناست، در اوج غربت رهبرمعظم انقلاب در ایرانشهر تبعیدبودند اما محبت هم وطن بلوچ اهل سنت باعث شده است تا ایشان از آن روزها به عنوان خاطرات شیرین یاد کنند.
وی ادامه داد: سیستان نیز پیشینه تاریخی زیبایی دارد که در جهان می درخشد و باعث افتخار همه ملت ایران است.
سردار معروفی درپایان با تاکید براینکه همه ما به داشته های هم افتخار می کنیم، تصریح کرد: سیستانی به سلحشوری، مرزداری و مبارزه بی امان قوم بلوچ افتخارکرده و بلوچستانی هم به پیشینه تاریخی و آن محبت به اهل بیت هم وطن سیستانی خود افتخار میکند که همه اینها درکنار هم باعث شده تا انقلاب اسلامی ایران دارای چنین قدرت و اقتداری باشد.
گفتنی است در پایان این مراسم با تجلیل از زحمات سرهنگ پاسدار خدارحم سارانی، سرهنگ پاسدار رضا سبزعلیان به عنوان فرمانده جدید سپاه شهرستانی سرباز معرفی شد.

ارسال نظرات