محقق و استاد دانشگاه امیر کبیر در گفتگو با «بسیج»:
کفایتی گفت: در وهله اول دولت امتیازی برخوردار است که مردم آن را در انتخابات سال 96 پیامشان با دولت شان فرستادند اما باید مواظب کار هایش باشد تا اعتماد مردم را از دست ندهد.
کد خبر: ۸۸۸۲۴۳۷
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۷

دکتر اسماعیل کفایتی محقق و استاد دانشگاه امیر کبیر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج درباره خلف وعده دولت تدبیر و امید برای مالباختگان ساختمان پلاسکو جهت وام برای کمک رسانی به آن ها اظهار داشت: در وهله اول دولت امتیازی برخوردار است که مردم آن را در انتخابات سال 96 پیامشان با دولت شان فرستادند اما باید مواظب کار هایش باشد تا اعتماد مردم را از دست ندهد.

وی افزود: وقتی در بحران ها دچار جو زدگی می شویم شروع به دادن وعده هایی می کنیم که از عهده ما خارج است که مصداق بارز آن را می توان دولت را نام برد. دولت اگر می خواهد در کارهایش موفق شود و رضایت مردم را بگیرد باید نسبت به وعده هایی که می دهد مسوولیت پذیر باشد.

این کارشناس اقتصادی گفت: ریخت و پاش های دولت و کابینه اش بسیار زیاد است که اگر تنها بخشی از آن را صرف وام دادن به آسیب دیدگان پلاسکو دهد، هم به وعده اش عمل می کند هم مطمئن باشد جای دوری نخواهد رفت.

کفایتی عنوان کرد: پلاسکو از صنف تولیدی کشور بود و حمایت از آن ها در شرایطی کشور نیاز به این تولید کنندگان دارد، حائز اهمیت خواهد بود. این آسیب دیدگان اگر این وام را هم دریافت کنند حتی به حداقل های ممکن هم در بازار نمی رسند و در واقع با انداک پولی که دریافت می کنند می توانند زمان برای خود بخرند.

وی اظهار داشت: فارغ از مسائل ذکر شده برای دادن قول های رنگارنگ باید کمی پخته تر عمل کرد. مسوولین و دولت مردان باید از احساسی تصمیم گرفتن اجتناب کنند چراکه می تواند حرفی زنند که حتی از خود ساختمان پلاسکو مرگبارتر باشد.

ارسال نظرات