خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار کارکنان شرکت گاز استان با وی، با اشاره به نقش گاز طبیعی در کشور گفت: امروزه مسئله گاز طبیعی یکی از حیاتی ترین نیازهای کشور است چنانچه زمانی نفت این نقش را داشت و نقش گاز طبیعی در ایجاد تولید و اشتغال و ارزش افزوده با توجه به قیمت آن غیر قابل انکار است.
کد خبر: ۸۸۸۲۴۳۸
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم ایجاد زیر ساخت های گاز طبیعی در استان را یکی از نقاط قوت این شرکت دانست و افزود: فراهم کردن این زیر ساخت ها در ایجاد اشتغال و تولید بسیار موثر است و این امر موجب خوشحالی و یکی از اقدامات ارزشمند در استان به حساب می آید.

وی ادامه داد: یکی از خیانت های رژیم گذشته وابستگی اقتصاد به نفت بود که پس از انقلاب شاهد کاهش این رویه بوده و مدیون مقام معظم رهبری در نامگذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی در دو سال پیاپی هستیم .

وی تاکید کرد: مسئله اشتغال جوانان باید جدی تلقی شود و از این طریق است که استعداد جوانان شکوفا و افراد مبتکر و خلاق پا به عرصه می گذارند امروزه دیگر اشتغال پشت میزنشینی نیست بلکه با ایجاد زیر ساخت هایی مانند انرژی گاز طبیعی باید از این انرژی در راستای ارزش افزوده و تولید و اشتغال بهره جست.

در این ابتدای این دیدار مدیرعامل شرکت گاز استان ضمن ارائه گزارش اجمالی از شرکت گاز، گفت: در حال حاضر 100درصد خانوار شهری و 90 درصد خانوار روستایی با تحت پوشش قرار دادن قریب به یک میلیون 500 هزار مشترک از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

ولی اله دینی افزود: در سال های گذشته ذغدغه شرکت گاز استان گازرسانی به شهرها و روستاهای استان برای مصارف خانگی بود و در دو سال اخیر این رویه به سوی گاز رسانی به صنایع استان در راستای ارزش افزوده و تولید و اشتغال بوده است بطوریکه در سال های گذشته بیش از 50 درصد مصارف گاز طبیعی در بخش خانگی مصرف می شد و در سال گذشته از مصرف 9میلیارد مترمکعب در سطح استان شاهد مصرف بیش از 54 درصد گاز طبیعی در بخش های صنعتی و نیروگاهی بودیم.

وی خاطرنشان کرد: امروزه در استان صنعتی وجود ندارد که از نعمت گاز طبیعی بهره مند نباشد بغیر از مراکزی مانند آسفالت، مرغ داری و کورهای آجرپزی که بعلت پراکندگی و دوری از شبکه گاز امکان گازرسانی فراهم نبوده است که اخیرا بیش از 300 مورد از این قبیل صنایع شناسایی و عملیات نزدیک رسانی و گازرسانی به مراکز مذکور آغاز شده است.

دینی ادامه داد: در زمستان گذشته علی رغم برودت بیش از حد هوا با تلاش های شبانه روزی همکارانمان در شرکت گاز با استمرار گازرسانی پایدار قطعی گاز نداشتیم.

ارسال نظرات