یک جامعه شناس در گفتگو با «بسیج»:

وابستگی زنان به دخانیات بیش از مردان است

استاد دانشگاه گفت: طبق تحقیقات صورت گرفته وابستگی خانم ها به دخانیات از مردان خیلی بیشتر است.
کد خبر: ۸۸۸۲۴۵۳
|
۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

دکتر محمد حیدرپور جامعه شناس و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با افزایش مصرف سیگار بین خانم ها و استفاده از آن به عنوان پز اجتماعی اظهار داشت: متاسفانه مصرف سیگار و قلیان در بین دختران شیوع زیادی یافته و حتی در برخی خانواده ها نوعی تفریح محسوب می شود.

وی با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر دختران جامعه ما گرایش زیادی به سیگار و قلیان پیدا کرده اند و آن را پز اجتماعی می دانند درحالیکه این مسئله هیچ تناسبی با شأن دختران و زنان جامعه ما نداشته و عوارض بسیار زیادی هم دارد.

این جامعه شناس خاطر نشان کرد: طبق تحقیقات صورت گرفته وابستگی خانم ها به دخانیات از مردان خیلی بیشتر است و اگر این مسئله توسط کارشناسان خانم مطرح و بررسی شود بسیار موثرتر خواهد بود.

استاد دانشگاه تصریح کرد: هر چه قدر حضور زنان در عرصه های اجتماعی بیشتر شود همچنان که می توانند جایگاه اجتماعی خوبی پیدا کنند اما مسائل ناهنجاری هم زیاد می شود.

حیدرپور در پایان این مطلب با اشاره به نقش مهم رسانه ها در کاهش این معضل بیان داشت: رسانه ها می توانند در این رابطه راهکارهای مناسبی را برای کاهش این پدیده ناهنجار ارائه دهند و خانواده ها را از عواقب این رفتارها آگاه سازند.


ارسال نظرات