عبدالباسط انصاری؛

دیپلماسی ذلت؛ منفعت رساندن به دشمن و رویه های ذلیلانه،گردن کج کردن و خنده در برابر توهین و تهدید و تحریم

مشخص نیست کجای قواعد دیپلماسی و روابط بین الملل، منفعت رساندن و امتیاز دادن به دشمنی که مدام در حال اعمال فشار و فضاسازی و توهین و تهدید علیه ماست، آمده است که حضرات همچنان از ژست دیپلمات بودن خود دست بر نمی دارند.
کد خبر: ۸۸۸۲۴۵۵
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
به  گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از ایلام، عبدالباسط انصاری دانشجوی فعال سیاسی در ایلام طی یادداشتی چنین نوشت:: چند روز پیش، بعد از سفر ظریف به فرانسه، با فاصله کمتر از نیمروز نشست سالانه منافقین مانند همیشه در پاریس برگزار شد.
 
معلوم نیست ارزش خنده و باج دادن و گردن کج کردن جلوی فرانسوی ها چقدر است و چقدر باید ادامه پیدا کند که لااقل یک بار هم شده مانع برگزاری نشست منافقین برای حمله به نظام شود.
 
فارغ از این، خبر قرارداد جدید دولت با شرکت نفتی توتال فرانسه که سابقه بدی در صنعت نفت ما دارد، در قالب قراردادهای فاجعه بار آی پی سی، در رسانه های داخلی منتشر شده است. اخیرا هم که خط تولید پژو ۲۰۰۸ فرانسوی با قیمت های بالا در ایران که به درد عموم و اقشار پایین جامعه نمی خورد، هم منتشر شده بود.
 
 آنطور که از مجموع این مسائل بر می آید، فرانسه هر چقدر توهین و تهدید و فضاسازی بیشتری علیه ایران ایجاد کند، روحانی و ظریف و شرکا بیشتر به سیاست! امتیاز دادن و منفعت رساندن به فرانسوی ها ادامه می دهند.
 
مشخص نیست کجای قواعد دیپلماسی و روابط بین الملل، منفعت رساندن و امتیاز دادن به دشمنی که مدام در حال اعمال فشار و فضاسازی و توهین و تهدید علیه ماست، آمده، که حضرات همچنان از ژست دیپلمات بودن خود دست بر نمی دارند.
 
جماعتی که مذاکرات دوران گذشته را بیانیه خوانی عنوان می کردند و مدام با دروغ و فضاسازی، مقصر مشکلات اقتصادی و تحریم ها را روش مذاکراتی تیم قبلی عنوان می کردند، و حقیقتا در سال ۹۲ با کاسبی از وضعیت کشور و دامن زدن به دروغ در فضای مشکلات ناشی تحریم هایی که صدقه سر! فتنه ۸۸  و واسطه گری آقازاده معروف در خارج از کشور علیه ما اعمال شد، انتخابات را بردند و بعد چشم به ایجاد اشتغال و حل مشکلات به سوی غرب داشتند.

امروز در مقابل تحریم های جدید آمریکا با توییت و پست گذاشتن مجازی مضحک و بچگانه اعلام موضع می کنند -انگار که مقام وزیر خارجه در حد یک جوان دانشجوی بیکار مملکت است که بازی مجازی کند و یک مقام سیاسی و حقوقی نیست- و در مقابل حمایت فرانسه از منافقین و فضاسازی علیه ایران، به خدمتگزاری و منفعت اقتصادی رساندن به دولت فرانسه مشغول اند
 
و این رویه ذلیلانه را دیپلماسی می نامند و هر اعتراض غیرتمندانه و دلسوزانه را با چماق وحدت سرکوب می کنند و در فضای داخلی هفته ای یک بازی و جنگ روانی و طراحی جدید برای فرار از پاسخگویی و ماستمالی افتضاحات دیپلماتیک شان طراحی می کنند.
 
مادامی که این رویه های ذلیلانه و گردن کج کردن و خنده در برابر توهین و تهدید و تحریم و فضاسازی علیه کشورمان توسط حضرت ظریف و روحانی ادامه داشته باشد، آش همین آش و کاسه همین کاسه است.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات