فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان:

مشارکت مردم عنصر اصلی آباد شدن روستاها است/غفلت مسئولان در عدم توجه به روستاها قابل چشم پوشی نیست

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با تاکید بر اینکه حضور و مشارکت مردم موجب تسریع پروژه های قرارگاه پیشرفت و آبادانی خواهد شد گفت: خالی شدن روستاهای بیجار نشانه عدم توجه مسئولان است.
کد خبر: ۸۸۸۲۴۹۱
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، یکی از اقدامات ارزنده سپاه بیت المقدس کردستان که از سال قبل در شهرستان بیجار آغاز به کار کرده است ، اجرای پروژه های قرارگاه پیشرفت و آبادانی در 40 روستای محروم این شهرستان است.

در همین راستا  شاهد حضور سردار محمد حسین رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس و هیئت همراه در منطقه مورد نظر در شهرستان بیجار بودیم.

بازدید این گروه از روستای گچه گنبد آغاز شد ، بعد از گذر از چند روستا ، روستای مخروبه علیسرخ از توابع دهستان سیاه منصور غم و غصه را بر دل هر بیننده جاری کرد.

رویدادی تلخی که حکایت بی توجهی به معیشت روستائیان و مطالبات آنها است ، رویدادی که موجب فرار ساکنان ان به طور دست جمعی شده و روستایی که روزگاری شاهد حضور مردم بود در حال حاضر به مخروبه ای دلگیر تبدیل شده است.

 

سردار محمد حسین رجبی در حاشیه این بازدید گفت: پروژه های قرارگاه پیشرفت و آبادانی در این شهرستان بر اساس واقعیت ها و مطالعات میدانی تعریف شده است.

وی با اشاره به روستای مخروبه علیسرخ افزود:این روستا مصداق بارز و مستند بارز محرومیت در شهرستان بیجار است که با توجه شناخت شخصی خودم این روستا در گذشته بیا و بروی برای خودش داشت و تعداد کثیری مردم در آن ساکن بودند که هر یک خاطراتی از آن دارند.

فرمانده سپاه بیت المقدس با بیان اینکه روستای علیسرخ دارای آب و خاک حاصلخیری بود ، گفت: عدم توجه به مطالبات ساکنان این روستا موجب تخلیه آن شد و باید مسئولان در برابر کم توجهی خود جوابگو باشند.

وی با تاکید بر اینکه شناخت و مطالعات میدانی و وجود پتانسیل ها موجب اجرای پروژه های قرارگاه در این نقطه شده است ، اعلام کرد: بازگشت اختیاری ساکنان این روستا عامل اصلی رونق گرفتن این روستای خالی از سکنه می شود.

سردار رجبی تصریح کرد: بدون شک اگر روستای علیسرخ محروم ترین و مستضعف ترین نقطه استان نباشد حتما یکی از محروم ترین روستای این استان است.

فرمانده قرارگاه شهید شهرام فر استان کردستان با بیان اینکه حدود 30 الی 40 روستا در شهرستان بیجار دارای وضعیت اسفناک هستند ، اظهار داشت: با مطالعات میدانی و بررسی ها موجود برای انجام پروژه های قرارگاه پیشرفت و آبادانی انتخاب شده است.

سردار رجبی بیان داشت: هر چند این اقدامات خیلی دیر است اما در جهت پیشرفت و آبادانی و رفع محرومیت مناطق روستایی شهرستان بیجار می تواند مثمر ثمر باشد.

انجام پروژه های قبلی قرارگاه موجب ایجاد شوق در بازگشت روستائیان شده است

وی با تاکید بر اینکه حضور داوطلبانه مردم برای بازگشت به روستا عامل اصلی پیشرفت پروژه های قرارگاه پیشرفت و آبادانی است ، افزود:اگر اعتبار خوبی هم برای انجام این پروژه ها صرف شود اما هیچ مردمی برای استفاده از آنها وجود نداشته باشد تاثیری ندارد.

 

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با اشاره به استقبال خوب ساکنان این روستا که در حال حاضر ساکن شهرهای الوند، قزوین ، تکاب و بیجار هستند ، گفت: حضور و مشارکت مردم موجب تسریع اقدامات پروژه های قرارگاه پیشرفت و آبادانی خواهد شد.

 

سردار رجبی افزود: اطلاع ساکنان این روستا از انجام پروژه های قرارگاه مانند جاده سازی ، آبرسانی و ساخت مساجد موجب ایجاد شوق بازگشت به روستا شده است.

 

 

فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان کردستان در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد ضعیف مسئولان شهرستان بیجار بیان داشت: قطعا ادارات و مسئولان ما نسبت به روستاها نیز تعهد دارند و ادارات فقط مختص ساکنان شهر نیست.

 

وی اعلام کرد: رخساره مخروبه روستای علیسرخ تخریب و خالی شدن آن از سکنه منعکس کننده غفلت مسئولان از این نقاط است.

 

سردار رجبی خاطر نشان کرد: مردم این روستا و نقاط مشابه از سر پیشرفت و آبادانی این نقاط را ترک نکرده اند و مسئولان باید پاسخگو باشند.

 

مسئولان شهرستان بیجار برای رفع محرومیت هیچ اقدام مثبتی انجام نداده اند

 

این مقام مسئول بیان داشت: مسئولان شهرستان بیجار نه از سر عدالت بلکه به مساوات نیز هیچ اقدام مثبتی برای رفع محرومیت روستاهای این شهرستان نکرده اند.

 

فرمانده سپاه بیت المقدس با اظهار نارضایتی و گلایه شدید از عملکرد نامناسب مسئولان و عدم توجه آنها به روستاها گفت: این روستای نمونه کوچکی از وضعیت اسفناک و محرومیت در شهرستان بیجار است.

 

وی بیان دشت: عدم همت مسئولان ، پاسخگو نبودن ، عدم تعهد مسئولان شهرستان و استان کردستان موجب بروز چنین صحنه های دردناکی شده است.

 

رجبی در ادامه افزود: روستای علیسرخ نمونه ای از ده ها و صدها روستاهای محروم کشور است که مهاجرت آن به حاشیه شهرهای بزرگ موجب بروز آسیب های اجتماعی و شغل های کاذب شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر روند بی توجهی مسئولان و عدم برنامه ریزی و پاسخگو بودن آنها همچنان ادامه داشته باشد شاهد تخریب ده ها روستای دیگر این شهرستان مانند روستای علیسرخ خواهیم بود.

 

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در پایان این گفت و گو با بیان این نکته که فکر نکنم پای هیچ مسئولی تا کنون به این منطقه نرسیده است ، بر مشارکت ادارات شهرستان با برنامه ریزی صحیح در راستای رفع محرومیت و مشکلات ساکنان روستاها تاکید کرد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار