پاسخگو نبودن سیف و طیب نیا دلیل طرح سوال از رئیس جمهور بود

سؤال از رئیس‌جمهور به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد/مهلت ۱ماهه روحانی برای پاسخگویی

درخواست برای حضور رئیس جمهور در مجلس برای پیگیری مسئله موسسه های مالی، به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شد.
کد خبر: ۸۸۸۲۵۰۵
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، نماینده مردم زنجان در مجلس با اشاره به تلاش مجلس برای حل‌وفصل کامل مشکل سپرده‌گذاران مؤسسات اعتباری گفت: بعد از رسیدگی کامل به مشکل سپرده‌گذاران فرشتگان و کاسپین سایر مؤسسات و بانک‌ها را نیز بررسی می‌کنیم.

علی وقف چی با اشاره به جلسه مشترکی که شب گذشته(سه شنبه، 13 تیرماه) با حضور نهاوندیان، طیب نیا، سیف و امیری در مجلس برای رسیدگی به سوال نمایندگان سوال کننده از رئیس جمهور برگزار شد، گفت: علیرغم اینکه در این جلسه به نتیجه دلخواه نرسیدیم با این حال سوال از رئیس جمهور امروز به کمیسیون اقتصادی ارجاع شده و با حساسیت بیشتری برای رفع مشکل سپرده گذاران اقدام می شود.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه موضوع سؤال از رئیس جمهور در رابطه با سپرده گذارانی بود که با مشکل برخورده بودند، عنوان کرد: مشکلات مردم برای مؤسسات کاسپین، آرمان، سرمایه و سایر بانک ها در این جلسه مطرح شد که انتظار داریم دولت در کوتاه ترین زمان ممکن برای بازگشت آرامش مردم از مسیر قانونی و منطقی اقدام کند.
وی در ادامه با بیان اینکه رئیس جمهور طبق قانون یک هفته فرصت دارد تا نمایندگان تام الاختیار خود را به کمیسیون معرفی کرده تا در آن زمان پاسخگوی خواسته نمایندگان باشند، به خانه ملت یادآور شد: در صورت عدم تأمین خواسته های نمایندگان، رئیس جمهور یک ماه فرصت دارد که شخصا در مجلس حضور پیدا کرده و پاسخگوی خواسته نمایندگان باشد.
این عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده سوال کننده از رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: مقرر شد ابتدا مشکلات سپرده گذاران فرشتگان و کاسپین حل شود و بعد از آن به مشکلات سایر مؤسسات اعتباری را نیز رسیدگی می کنیم.
* پاسخگو نبودن وزیراقتصاد و رئیس‌کل‌بانک‌مرکزی، سوال از رئیس جمهور را رقم زد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به جمع آوری امضا برای سوال از رئیس جمهور، گفت: پاسخگو نبودن وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی در خصوص وضعیت موسسه کاسپین سوال از رئیس جمهور را رقم زد.
محمد عزیزی از جمع آوری امضا برای طرح سوال از رئیس جمهور در خصوص وضعیت موسسه اعتباری کاسپین خبر داد و گفت: بی توجهی و عدم پاسخگویی وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی جمع آوری امضا برای طرح سوال از رئیس جمهور در خصوص وضعیت این موسسه را در پی داشته است.
نماینده مردم ابهر و خرم دره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه موضوع تخلفات موسسه مالی و اعتباری موسوم به کاسپین موجی از نارضایتی ها را در جامعه رقم زده است، افزود: عدم نظارت بانک مرکزی و وزارت اقتصاد باعث شده تا این نوع موسسات با وعده پرداخت سودهای غیرمتعارف و خارج از ضوابط نسبت به جمع آوری سپرده های مردم اقدام کنند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: با وجود تذکرات بی شمار به وزارت اقتصاد و بانک مرکزی متاسفانه هیچ کدام اقدام مناسبی در این زمینه صورت نداده اند و هر کدام توپ را به زمین دیگری می اندازند.
عزیزی با بیان اینکه معلوم نیست بانک مرکزی در خصوص این موسسات مالی غیرمجاز چه اقدامی کرده است، گفت: پاسخ گو نبودن طیب نیا و سیف به اقدام نمایندگان برای طرح سوال از رئیس جمهور در راستای انجام وظیفه نظارتی منجر شده است.
وی ادامه داد: البته بنده نامه را با 80 امضا برای رئیس جمهور ارسال کرده ام و در آن درخواست رفع مشکل سپرده گذاران کاسپین قبل از تبدیل آن به بحران ملی را داشته ام.
عزیزی با بیان اینکه موضوع موسسات مالی غیرمجاز باید به عنوان بحران ملی در جلسه سران قوا و شورای امنیت ملی مطرح شود، گفت: برای ایجاد آرامش در میان مردم به وِیژه سپرده گذاران باید کمیته ای ویژه با دستور رئیس جمهور تعیین و سریعا موضوع را مورد رسیدگی قرار دهند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان بر ضرورت ورود قوه قضاییه به موضوع برخورد با موسسات مالی غیرمجاز تاکید کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار