446 مورد تعهد شغلی ایجاد شده طی سال گذشته از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانکی، پرداخت سرمایه کار بلاعوض، اشتغال در مرکز غیر دولتی و اجرای طرح C.B.R ( توانبخشی مبتنی بر جامعه ) انجام گرفته است.
کد خبر: ۸۸۸۲۵۰۷
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: ایجاد اشتغال پایدار برای معلولان از مهمترین اهداف بهزیستی استان زنجان است و با این اقدام می توان شرایط بهتری را برای زندگی افراد معلول و توانمندسازی آنها فراهم کرد.

محمد محمدی قیداری افزود: یکی از اصلی ترین برنامه های راهبردی سازمان بهزیستی توانمند سازی جامعه هدف آن در زمینه اشتغال، مسکن و ازدواج است.

وی یادآوری کرد: اشتغالزایی برای گروه های هدف این سازمان امکان تامین امرار معاش، کاهش وابستگی به دیگران، تقویت عزت نفس و در نهایت ابراز وجود در بین افراد خانواده و جامعه را بیش از گذشته فراهم می کند.

محمدی افزود: بر این اساس طی سال گذشته 446 مورد شغل برای گروه های تحت پوشش بهزیستی این استان فراهم شد و در واقع می توان گفت، تحقق تعهد شغلی 100 درصدی بوده است.

وی بیان کرد: بر این اساس برای سال جاری نیز تعداد شغل هدف گذاری شده برای گروه های تحت پوشش این اداره کل 462 مورد در نظر گرفته شده و این مهم در دستور کار بهزیستی قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: سازمان بهزیستی با تکیه بر چنین رویکردی سالانه مشوق های حمایتی از قبیل کمک های بلاعوض و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با هدف تثبیت اشتغال ایجاد و تشویق و ترغیب کارفرمایان در بودجه خود پیش بینی می کند.

وی بیان کرد: عمده فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش مشاغل خانگی، صنایع دستی، هنر، فرشبافی، کشاورزی و دامداری است که از این طریق جامعه هدف با دستیابی به درآمد قابل قبول از چرخه حمایتی بهزیستی خارج می شوند.

محمدی افزود: 446 مورد تعهد شغلی ایجاد شده طی سال گذشته از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانکی، پرداخت سرمایه کار بلاعوض، اشتغال در مرکز غیر دولتی و اجرای طرح C.B.R ( توانبخشی مبتنی بر جامعه ) انجام گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: این اداره کل طی سال گذشته در زمینه ارتقاء تولید و توسعه اشتغال پایدار روستایی و اجرای طرح سی بی آر، 212شغل با اعتباری بالغ بر 237 میلیون ریال برای معلولین ساکن روستاها ایجاد کرده و این شغل ها متناسب با معلولیت و محل زندگی فرد شامل دامداری و باغبانی بوده است.

ارسال نظرات