استاندار لرستان :

تاکید استاندار لرستان بر تعیین تکلیف سد لیروک

استاندار لرستان گفت: امسال باید مدیران دستگاه‌‏های اجرایی راه میانبر را برای برون رفت از مشکلات استان طی کنند.
کد خبر: ۸۸۸۲۵۱۰
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان هوشنگ بازوند در دیدار با نماینده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) در استان لرستان با قدردانی از تلاشهای قرارگاه خاتم الانبیا بخاطر عملکرد خوبی که در لرستان داشته است، اظهار داشت: "سردار عبدالهی" از مدیران توانمند و برنامه محور بوده که منشا خدمات فراوانی برای استان و کشور بوده است.

وی با بیان اینکه اینکه در استانی که چالشهای فراوانی دارد ظرفیتی ایجاد شود و با بیش از 250 دستگاه ماشین‌آالات سنگین کار کنیم فرصت بزرگی است، افزود: لرستان جزو ده استان کشور است که با حوادث غیرمترقبه نظیر زلزله، سیل و خشکسالی مواجه است اما با وجود محدودیتهای زیادی که در استان حاکم بود بازهم قرارگاه سازندگی در لرستان مستقر و کارهای بزرگی را به انجام رساند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه پروژههای قرارگاه با کیفیت و شتاب بیشتری انجام شده است، عنوان کرد: عملکرد قرارگاه نسبت به جاهایی که خیلی پرمدعا هستند با کیفیت بهتر و شتاب بیشتر و دلسوزی همراه بوده است.

بازوند با تاکید بر اینکه پیمانکاران دیگر ظرفیت و امکانات قرار گاه خاتم‌الانبیاء را ندارند، گفت: در بحث ساخت راهآهن که سازو کار پیچیدهای دارد با آقای نوبخت صحبت کردیم و بناست به لرستان جهت بازدید راهآهن و آزادراه سفر کند.

وی در ادامه با اشار به اینکه امسال تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است، تصریح کرد: امسال باید مدیران دستگاه‌‏های اجرایی راه میانبر را برای برون رفت از مشکلات استان طی کنند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه یکی از موضوعات جدی که براساس شعار امسال به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تکلیف شده، بحث معادن است، بیان کرد: این مهم باید در دستور کار قرار گیرد تا یک سری از معادن را به بخش خصوصی توانمند محول کنیم.

بازوند درباره وضعیت سد لیروک نیزخاطر نشان کرد: چنانچه وزارت نیرو بخواهد این سد را احداث کند به دلیل اینکه در حوزه استحفاظی لرستان قرار دارد اما راه دسترسی به آن وجود ندارد، باید راه دسترسی دستجرد به لیروک احداث شود. البته بین استانداری لرستان و چهار محال بختیاری بر سر این پروژه اختلاف نظری بود که نهایتا وزارت نیرو اعلام کرد درست است که راه دسترسی آن در چهار محال بختیاری قرار دارد اما جزو حوزه استحفاظی لرستان است و باید راه دسترسی ایجاد شود و به راه روستایی موجود اکتفا نشود.

استاندار لرستان با تاکید براینکه اگر این پروژه تعیین تکلیف نشود حتما زیان‌آور خواهد بود، افزود: این پروژه کار بسیار عظیم و سنگینی است و باید یک قرارداد جداگانهای برای احداث راه دسترسی آن بسته شود چرا که با این روند پروزه مذکور حل و فصل نمیشود.

وی گفت: در زمینه پروژههای آبی در لرستان سازو کارهای خوبی وجود دارد اما قرارگاه خاتم الانبیاء سختگیرانه عمل می‌کند. سد زیبامحمد نیز یکی دیگر از پروژههای آبی استان است که دارای ردیف ملی است و می توان آن را برای تکمیل به قرارگاه خاتم الانبیاء سپرد.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: محدودیت‌هایی که وجود دارد تنها مختص لرستان نیست بلکه در همه استانهای کشور وجود دارد و قطعا در سه ماهه دوم وضعیت بهتر خواهد شد چرا که در سه ماهه اول، کشور درگیر برگزاری انتخابات بود که از لحاظ بعد خارجی و فراکشوری انتخابات پروژه عظیمی محسوب میشد و به تعبیر مقام معظم رهبری جشن ملی ماست.

انتهای پیام/z

ارسال نظرات