برخی از رسانه‌ها نزدیک به دولت روحانی با انتشار عکس‌های "علی آقا محمدی" عضو مجمع تشخیص مصلت نظام در مراسم امضای قرارداد شرکت ملی نفت ایران توتال ، آن را مبنی بر رضایت دفتر مقام معظم رهبری در این باره دانستند!
کد خبر: ۸۸۸۲۵۱۲
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، برخی از رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی نزدیک به دولت حسن روحانی طی امروز و دیروز با انتشار عکس‌های "علی آقا محمدی" عضو مجمع تشخیص مصلت نظام در مراسم امضای قرارداد شرکت ملی نفت ایران با شرکت توتال فرانسه، آن را مبنی بر رضایت دفتر مقام معظم رهبری در این باره دانستند!

روزنامه اعتماد که متعلق به الیاس حضرتی نماینده لیست امید در مجلس شورای اسلامی است در یادداشتی در این زمینه که به شدت در رسانه‌های حامی دولت و کانال های تلگرامی نزدیک به حسن روحانی بازنشر داده شد نوشت: "چگونه ممکن است موضوعی به این مهمی ابتدا در سطوح مدیریتی بالای نظام حل‌ وفصل نهایی نشده باشد و در عین حال به مرحله اجرا درآید؟ این افراد زحمت این را به خود نمی‌دهند که بپرسند، نقش آقای دکتر آقامحمدی در این جلسات چیست؟ آیا ایشان نماینده دولت است؟"

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: "اینها از جمله مواردی نیست که اجازه داده شود دولت یا وزارت نفت بدون هماهنگی کاری کنند. از همه اینها گذشته هر نوع تخلفی از حقوق و قانون اساسی را می‌توان از طریق مراجع رسمی به چالش کشید. قراردادی که مخالف قانون باشد به سهولت در مراجع رسمی چه در دادگاه‌ها، چه مجلس و چه شورای نگهبان و از همه مهم‌تر رهبری، نقض خواهد شد. "

حال این سوال مطرح است که چگونه می‌توان حضور یک عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام در جلسه امضای قرارداد ایران با توتال را حمل رضایت قطعی رهبر معظم انقلاب از اجرای این گونه قراردادها دانست؟

آیا حضور اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسات دولتی، نشان دهنده رضایت دفتر رهبری بر فعالیت‌ها و اجرائیات اقتصادی دولت‌هاست؟

ارسال نظرات