مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان از شکسته شدن رکورد مصرف برق در این استان و احتمال بروز خاموشی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۲۵۳۹
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان فریدون خودنیا در جمع خبرنگاران در سخنانی با بیان اینکه هیچ روستای بالای ۱۰ خانواری در لرستان وجود ندارد که فاقد برق باشد، اظهار داشت: در سال ۹۶، تعداد ۶۸ روستای زیر ۱۰ خانوار در استان که فاقد برق بودند شناسایی و به شرکت توانیر معرفی شدند.

وی افزود: برنامه ریزی لازم برای بهره مندی تعداد ۲۹ روستای زیر ۱۰ خانوار از نعمت برق در سال ۹۶ صورت گرفته است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان عنوان کرد: شرکت برق تاکنون از اعتبارات دولتی مبلغی دریافت نکرده و منبع اساسی درآمد شرکت انشعاب برق است که از ۱۰۰ درصد حق انشعاب برق ۸۵ درصد آن به شرکت برق باز گردانده می شود و اغلب کارهایی که در این شرکت صورت می گیرد از طریق همین منابع است.

وی بیان کرد: یک چالش اصلی که در این راه در استان لرستان وجود دارد این است که استان ما چون یک استان فقیر است و تعداد بسیاری از خانوارها تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، هیچ مبلغی برای انشعاب برق نمی دهند و این امر باعث کاهش منبع دریافتی شرکت برق شده است.

وی، رکود ساخت و ساز در لرستان را یکی دیگر از چالش های کاهش درآمد شرکت برق دانست و گفت: هر ساله حدود ۲۵ هزار انشعاب برق در استان به فروش رسیده اما اکنون این تعداد به ۱۵ هزار رسیده که این کاهش تعداد موجب کاهش درآمد شرکت برق شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان عوارض دریافتی شرکت برق در سال گذشته را ۷.۵ میلیاردتومان اعلام کرد و افزود: یکی دیگر از منابع درآمد شرکت برق بودجه های شناور ملی و پروژه های انجام شده هستند.

وی تصریح کرد: در ۱۰ سال اخیر متاسفانه مصرف برق بالا رفته و اگر برق نباشد هیچ کاری نمی توان انجام داد و زندگی ۱۵۰ سال به عقب برمی گردد و این نشان از اهمیت بالای برق است و نیاز است که همگان در مصرف آن صرف جویی کنند.

وی عنوان کرد: امروز رکورد مصرف برق در تاریخ شکسته شد و استان ما هم در لبه مرز مصرف قرار دارد و اگر این رویه ادامه یابد با خاموشی روبرو خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات