کارشناس مسائل سیاسی گفت: تحریم‌های اقتصادی و غیر انسانی آمریکا علیه ملت ایران نیز نمونه دیگری از حقوق بشر مدنظر آمریکا و غرب را فاش ساخته است.
کد خبر: ۸۸۸۲۵۵۶
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ قاسم فراهانی کارشناسی مسائل سیاسی در جمع پاسداران و نیروهای وظیفه ناحیه مقاومت بسیج اراک با اشاره به اقدامات ناقض حقوق بشری آمریکا گفت: آمریکا از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 57 در برابرر خواسته به حق مردم ایران برای حاکمیت بر سرنوشت خود موضعی خصمانه گرفت .

وی افزود: حمایت از بزرگترین گروه‌های تروریستی فعال در ایران همچون منافقین گروهک‌های پژاک، عبدالمالک ریگی و دیگر گروهک‌های تروریستی برگی دیگر از جنایات حقوق بشری آمریکا در حق ملت ایران است . این گروه منافقین بود که نقش اصلی را در ترور 17000 شهروند ایرانی داشت که کماکان نیز با حمایت‌های آمریکا و کشورهای متبوع آن به دنبال اقدامات این چنینی هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: علاوه بر حمله ناکام طبس و حمله به هواپیمای مسافری ایران دامن زدن به درگیری‌های قومیتی در ابتدای انقلاب و سر دادن شعار تجزیه طلبانه توسط گروهک‌های تحت امرشان جزو پرونده سیاه ناقض حقوق بشری آمریکا در برابر ملت بزرگ ایران است .

فراهانی در ادامه با اشاره به افزایش خصومت آمریکا با پیشرفت‌های علمی و هسته‌ای گفت: ترور دانشمندان هسته‌ای نمونه‌ای از اقدامات خصمانه و کینه توزانه آمریکا علیه فرزندان این مرز و بوم است .

وی افزود: تحریم‌های اقتصادی و غیر انسانی آمریکا علیه ملت ایران نیز نمونه دیگری از حقوق بشر مدنظر آمریکا و غرب را فاش ساخته است. آنها از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی رویکرد اعمال تحریم‌های یک‌جانبه را با شدت هر چه بیشتر در پیش گرفتند که تحریم‌های دارویی بیماران خاص نیز جزو آن است و این به نظر آنان یعنی حقوق بشر!

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: مجموع اقدامات آمریکا نشان دهنده این است که این کشور به مبانی و مصادیق حقوق بشر اعتقاد راسخی ندارد و اصولا از نام حقوق بشر صرفا به عنوان ابزاری برای اعمال فشار به دیگر کشورها استفاده نموده است .

انتهای پیام/

ارسال نظرات