معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید کرد

رسالت سنگین قلم‌ها، در ترویج فرهنگ مقاومت

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: رسالت قلم‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه امروزی که هجمه نرم دشمن بسیار است، بسی سنگین‌ است.
کد خبر: ۸۸۸۲۵۵۷
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ رضا قمرزاده معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به روحیه سلحشوری جوانان و نوجوان در دوران دفاع مقدس گفت: جوانان و نوجوانان ما حضور در جبهه‌ و مقابله با دشمن بعثی را وظیفه خود می‌دانستند در حقیقت آنان مسئولیت سنگینی را بر دوش خود احساس‌مى‌کردند.

وی افزود: انقلاب ما ریشه در مکتب عاشورا دارد و نوجوانان و جوانانی در دوران دفاع مقدس با الگوگیری از فرهنگ عاشورا و اقتدا به حضرت قاسم(ع) وظیفه خود را در دفاع از اسلام و انقلاب ایفا کردند و چه بسیار نوجوانانی که در این راه جان خود را نثار کردند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تاکید بر لزوم تبیین فرهنگ ایثار و مقاومت گفت: رسالت قلم‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه امروزی که هجمه نرم دشمن بسیار است، بسی سنگین‌ است.

قمرزاده با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس می‌بایست به نسل جوان و نوجوان منتقل شودف گفت: تدوین کتاب خاطرات شهدا و آثار دوران دفاع مقدس یکی از این راهکارها است که می‌توان با آن از فراموشی خاطرات شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس جلوگیری کرد .

وی افزود: حضور در این مراسم افتخاری برای بنده است و خوشحالم که امروز این توفیق را پیدا کردم که در روز قلم و در جمع نویسندگان، تدوین کنندگان و تصویرگران کتاب‌های حوزه دفاع مقدس حضور پیدا کنم.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس در شهری زندگی می کردم که بوی شهید می داد، آری شهر دزفول که میزبان رزمندگانی بود که برای حضور در جبهه‌ها می بایست از شهر ما عبور می‌کردند و ما مفتخر به میزبانی از این عزیزان می شدیم و خاک کفش‌هایشان را سرمه چشم می‌کردیم.

قمرزاده در پایان خاطرنشان کرد: شهدا عاشق خدا بودند و مطيع امر رهبر وولايت فقيه بودند و با عشق به درجه شهيد رفيع شهادت رسيدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار