خبرهای داغ:
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی وزرات بهداشت گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ۲۵ تیرماه به مدت ۴روز میزبان نخبگان قرآنی وزرات بهداشت است.
کد خبر: ۸۸۸۲۵۹۸
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵
محمدمهدی بحرالعلوم بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با تشریح برگزاری این رویداد قرآنی اظهارداشت: در جشنواره قرآن و عترت امسال بیش از 49 هزار نفر در مسابقات دانشگاهی شرکت داشته و در مرحله نهایی که در شیراز برگزار می‌شود نفرات برگزیده معرفی خواهند شد.

وی افزود: این مسابقات در دو بخش دانشگاهی و کشوری برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در 38 رشته با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت تصریح کرد: یکی از اهداف ما در این جشنواره جذب حداکثری و برگزاری با کیفیت فعالیت‌های قرآنی است و هدف دیگر نیز تاثیرگذاری فرهنگی بر روی دانشجویان از طریق برگزاری برنامه‌های قرآنی و جشنواره است که امیدوارم به آن دست پیدا کنیم.

بحرالعلوم با اشاره به اینکه در این دوره نزدیک به 40 رشته در هشت بخش آوایی، معارف، کتابخوانی، پژوهشی، فناوری، هنری، ادبی و نشریات قرار دارد، گفت: در این دوره بیشترین ثبت‌نام‌کننده مربوط به رشته معارف و سیره معصومین(ع) بوده و همچنین بخش آوایی یا شفاهی نیز بیشترین تعداد ثبت نامی‌ها را داشته‌اند.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت به استقبال بسیار مطلوب کارکنان از جشنواره اشاره کرد و گفت: داوری این دوره از جشنواره را استادان دانشگاه‌های مشهد، شیراز، بوشهر، قم وجهرم برعهده دارند و قرار است در بیست‌ودومین جشنواره قرآن وع ترت 350 نفر برگزیده انتخاب شوند. 

 کوروش عزیزی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با بیان اینکه این دومین میزبانی این دانشگاه، در برپایی جشنواره‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است، گفت: میزبانی پیشین دانشگاه، مربوط به سال 1385 و دوره یازدهم جشنواره بوده است.

وی با اشاره به تلاش‌های این دانشگاه برای میزبانی شایسته این رویداد قرآنی و ابراز امیدواری نسبت به سربلندی در برپایی جشنوراه گفت: با مدیریت قرآنی دانشگاه و تلاش‌های همکارانم در دوره‌های متعدد قرآنی، در دو دوره گذشته این جشنواره هم از نظر تعداد شرکت‌کننده و هم رتبه‌های به دست آمده با فاصله قابل توجهی از دیگر دانشگاه‌ها به رتبه نخست کشور دست یافته‌ایم.

عزیزی از حضور هزار برگزیده کشوری این جشنواره در بخش استادان، کارکنان و دانشجویان، از بیست و پنجم تا بیست و هشتم تیر خبر داد و گفت: برخی رشته‌ها مانند رشته‌های آوایی به صورت زنده برگزار می‌شود و برخی رشته‌ها نیز پیش از این داوری شده و برگزیدگان در جشنواره حضور می‌یابند.

وی بیان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی شیراز 15درصد کارکنان، 25درصد استادان و 20درصد دانشجویان در این جشنواره نام‌نویسی و شرکت کرده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها