خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان فارس از عدم اهتمام جدی مسئولان استان برای بازگشایی راه‌های دسترسی به حرم شاهچراغ (ع) انتقاد کرد و گفت: آسایش زوار و تسهیل راه‌های دسترسی مردم به حرم باید در اولویت قرار گیرد.
کد خبر: ۸۸۸۲۶۰۵
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲
آیت‌الله اسدالله ایمانی در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور اظهار داشت: دهه کرامت، دهه شادی برای امت ماست که آغاز و فرجامش میلاد فرزندان گرانقدر حضرت امام موسی بن جعفر (ع) است و بار فکری و فرهنگی خاصی نیز باید به عنوان ارمغان برای همه ملت ایران باید داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه در دهه کرامت باید باورها و برداشت‌های مردم نسبت به امامزادگان (ع) مورد توجه قرار گیرد، افزود: ایمان، باور، دفاع، استقامت و ایستادگی مردم در کنار امامزادگان (ع) محقق می‌شود. 

آیت‌الله ایمانی بیان کرد: مجموعه ستاد بزرگداشت دهه کرامت در سطح کلان کشور این باورها را با ادبیات قابل فهم عموم منعکس کنند و به عنوان مثال برای کودکان در قالب داستان، برای جوانان در قالب حماسی و برای سالمندان متناسب با سن و مقتضیات آنان به عنوان ره‌آورد فرهنگی در دهه کرامت ارائه کنند.

امام جمعه شیراز به ذکر نکاتی در ارتباط با حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) اشاره کرد و گفت: ایجاد راه‌های دسترسی آسان زائران وظیفه‌ای برای مسئولان است و با ساخت شبستان‌ امام خمینی (ره) و صحن‌های حضرت معصومه (س) و امام سجاد (ع) اقداماتی برای بهبود وضعیت انجام شده اما باید فضایی ایجاد شود تا همه خانواده‌ها به سهولت بتوانند از فضای معنوی این بارگاه ملکوتی استفاده کنند.

آیت‌الله ایمانی بر معرفی بیش از پیش شخصیت والای حضرت احمد بن موسی (ع) در مجموعه کشور تاکید و خاطرنشان کرد: تهیه دانشنامه مفصل که تمام ابعاد زندگانی حضرت احمد بن موسی (ع) را به رشته تحریر درآورد برای معرفی این امامزاده جلیل القدر لازم است که مقدمات آن فراهم شده اما این کار به عنوان یک کار مستمر به بودجه و اعتبار احتیاج دارد و اعتبارات حرم پاسخگوی این کار نیست.

وی به به چهره غریب حضرت احمدبن‌موسی (ع) در ایران و جهان اشاره کرد و گفت: سخن و توصیه مقام معظم رهبری این است که از همه اعتبارات باید برای این مهم هزینه شود تا غبار غربت از بین برود و همگان حضرت احمد بن موسی (ع) را به عنوان امین ولایت بشناسند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ساخت سریال فاخر از زندگینامه و هجرت حضرت شاهچراغ (ع) را در آشنایی مردم با این فرزند امام هفتم (ع) موثر دانست و تصریح کرد: باید کاروان کربلای 2 در تاریخ شیعه ساخته شود و حضرت احمد بن موسی (ع) که فرماندهی این کاروان را به عهده داشته است، معرفی شود. شورای شهر و شهرداری بخش عمده‌ای از هزینه را متقبل شدند اما پرداخت نشده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها