خبرهای داغ:
کتاب «بوی خوش عطر» مجموعه خاطرات و دست نوشته‌های شهید نصرالله ایمانی از محدود رزمندگان و فرماندهانی که از ابتدا تا آخرین روزهای حضور خود در جبهه‌های نبرد را به صورت روزانه نوشته است، با حضور امام جمعه شیراز رونمایی شد.
کد خبر: ۸۸۸۲۶۱۰
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲
آیین رونمایی از کتاب «بوی خوش عطر» مجموعه خاطرات و دست نوشته‌های شهید نصرالله ایمانی ظهر امروز با حضور آیت‌الله اسد‌الله ایمانی برادر شهید و دیگر مسؤولان فرهنگی استان در حوزه هنری فارس برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه سخن از شهید و شهادت کار آسانی نیست و کار برای شهدا و ثبت یک اثر فرهنگی نیز سختی‌های خود را دارد، اظهار داشت: باید بررسی کنیم که چگونه یک فرد با اراده و اختیار خود، راه مبارزه و شهادت را انتخاب و تا آخر خط مشتاقانه حرکت می‌کند.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه شهدا راه امیرالمومنین را در پیش گرفتند ادامه داد: باید ببینیم چه عواملی در تکوین فکر و اندیشه این افراد موثر بوده که چنین افرادی در جامعه شکل پیدا کردند.

وی درباره نصرالله ایمانی برادر شهیدِ خود گفت: نصرالله پسر کوچک خانواده بود که پس از اتمام سربازی در مغازه پدری مشغول به کار شد و با شروع جنگ، به جبهه‌ها رفت و در آنجا خاطرات و روز نوشت‌های خود را ثبت می‌کرد.

آیت الله ایمانی در توضیح کتاب «بوی خوش عطر» بیان کرد: این کتاب حاوی دست‌نوشته‌های شهید است که به خاطر قلم گیرایی که دارد قابل درک و جذاب برای مخاطبان است و به عنوان یک اثر جامع از شهید نصرالله ایمانی توسط برادران صنعتی تهیه شده است.

حجت‌الاسلام رضا صنعتی ناشر کتاب «بوی خوش عطر» نیز در این آیین با بیان اینکه در انتشارات سلمان فارسی به دنبال ثبت بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مربوط به شهر کازرون هستیم، بیان کرد: پس از دو دهه فعالیت به این نتیجه رسیدیم که کار فرهنگی برای موثر واقع شدن، باید به صورت خودجوش و مردمی انجام شود و یک دهه است که مراحل ثبت تاریخ انقلاب اسلامی به صورت مردمی انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: در شهرستان کازرون حدود 200 مورد مصاحبه با افراد و شخصیت‌های مختلف برای ثبت خاطراتشان انجام شده است.

صنعتی با تاکید براینکه کتاب «بوی خوش عطر» به صورت کاملا مردمی تهیه شده است، افزود: دست‌نوشته و خاطرات شهید ناصر ایمانی جلوه‌ای از نسخه عشق است که ماجرای دلبستگی و دل‌گسستن‌های شهید از دوستان همرزمش را بیان می‌کند.

همچنین حجت الاسلام مهدی صنعتی نویسنده کتاب «بوی خوش عطر» نیز در این مراسم حضور داشت و با بیان اینکه از دغدغه‌های همیشگی ما ترسیم نقش‌آفرینی رزمندگان شهرستان کازرون در دفاع مقدس بود، خاطرنشان کرد: در این زمینه 2 اثر با عنوان‌های «خاک خنده‌ریز» و «سفر هفتم» به قلم دکتر محمد عارف به رشته تحریر در آمده بود که از ایشان درخواست کردیم کتاب را بازنویسی کنند که با عنوان «باران و بوران» به چاپ رسید.

وی در مورد کتاب شهید ایمانی نیز اظهار داشت: قبلا کنگره سرداران استان فارس کتابی را در مورد این شهید منتشر کرده بود، اما جامع و کامل نبود و بخشی از نامه‌های شهید در کتاب نیامده بود که ما با مراجعه به آیت‌الله ایمانی و خانواده ایشان و بنیاد شهید استان، بخشی از نامه‌های شهید را به دست آوردیم و خاطرات ایشان کامل‌تر شد.

صنعتی خاطرنشان کرد: شهید نصرالله ایمانی از محدود رزمندگان و فرماندهانی است که از ابتدا تا آخرین روزهای حضور خود در جبهه‌های نبرد را به صورت روزانه نوشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در پایان این آیین، از کتاب «بوی خوش عطر» رونمایی شد و رئیس حوزه هنری فارس به عنوان هدیه، نسخه‌ای از کتاب را به حاضران در مراسم اهدا کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها