خبرهای داغ:
با حضور رئیس اداره پیشگیری و رفع آسیب‌های وزارت کشور، از سامانه «سادا» ویژه ثبت اطلاعات و ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی در شیراز رونمایی شد.
کد خبر: ۸۸۸۲۶۱۸
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲
بعدازظهر امروز با حضور رئیس اداره پیشگیری و رفع آسیب‌های اجتماعی وزارت کشور، بهره‌برداری از سامانه سادا ویژه ثبت اطلاعات و ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی در مرکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فرمانداری شیراز آغاز شد.

در آیین رونمایی از سامانه سادا مدیرعامل شرکت پرتو فارس به‌عنوان مبتکر این سامانه با اشاره به قابلیت‌های آن اظهار داشت: پروژه سادا به‌صورت بومی از شهر شیراز کلید خورد و در آینده نزدیک به یک طرح ملی تبدیل خواهد شد.

بهروز بهدین افزود: نحوه کار سامانه سادا به این شکل است که تمام اطلاعات مربوط به آسیب‌دیدگان اجتماعی در این نرم‌افزار ثبت خواهد شد و یک بانک اطلاعاتی برای تصمیم‌گیری‌های کلان کشوری در این زمینه خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز سامانه سادا از شیراز به لینک وزارت کشور متصل شده و پس از مدت کوتاهی در 7 کلان‌شهر کشور عملیاتی خواهد شد.

بهدین اضافه کرد: با سامانه سادا از طریق ثبت اثر انگشت، شناسایی با عنبیه چشم، ثبت مشخصات افراد گمشده و اعلام پذیرش آن‌ها و... امکان‌پذیر خواهد بود.

وی همچنین گفت: یکی از مشکلات در بحث دستگیرشدگان آسیب‌های اجتماعی این است که وقتی برای بار نخست دستگیر می‌شوند خود را به‌عنوان ابن‌السبیل و مسافر جا زده و دوباره در شهری دیگر به کار خود ادامه می‌دهند که با سامانه سادا و شناسایی این افراد، این امکان از آن‌ها گرفته خواهد شد و به‌محض دستگیری شناسایی می‌شوند.

لازم به ذکر است که کلمه «سادا» مخفّف نرم‌افزار جدید سامانه ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها