خبرهای داغ:
تعداد 350 نفر از دانشجویان بسیجی استان فارس به دوره آموزشی خط امام (ره) اعزام شدند.
کد خبر: ۸۸۸۲۶۲۲
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷
350 نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان فارس به دوره آموزشی خط امام (ره) ویژه تربیت سرگروه‌های حلقه‌های شجره طیبه صالحین دانشجویی این استان به شهر مقدس قم اعزام شدند.

حجت‌الاسلام مجتبی ایوب‌زاده مدیر تعلیم و تربیت ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس در این مراسم اظهار داشت: با قدری تأمل و تفکر در اندیشه‌های امامین انقلاب اسلامی، می‌توان گفت که مهم‌ترین سنگر و خاک‌ریز انقلاب اسلامی در حال حاضر دانشگاه و دانشجو است.

وی افزود: دانشگاه به‌عنوان کارخانه انسان‌سازی و تربیت نسل‌های آینده کشور، نقش به سزایی در تأمین نیروی انسانی موردنیاز انقلاب اسلامی دارد، به‌طوری‌که همین دانشگاه و خروجی‌های آن قرار است آینده کشور را آماده‌سازی و طراحی کنند.

ایوب‌زاده با اشاره به اهداف دوره آموزشی خط امام (ره) اضافه کرد: آشنایی با مبانی اندیشه ناب اسلامی و راه و اندیشه امامین انقلاب اسلامی، آشنایی با گفتمان تربیتی در راستای محور شدن تربیت و روش­‌های تربیتی در فعالیت‌­های بسیج دانشجویی، آشنایی دانشجویان با رسالت، اهداف و مأموریت‌های بسیج دانشجویی، بسترسازی برای تبدیل هر دانشجو به یک سرگروه مباحث معرفتی و دینی، انسجام تشکیلاتی، تقویت مهارت تشکیلاتیی و تربیتی ازجمله این اهداف است.

وی با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های نظام تربیتی صالحین، تدبر در قرآن، مهندسی فرهنگی و اجتماعی، اصول مدیریت و کار تشکیلاتی، اصول و روش تربیت اسلامی و مراحل تربیت ازجمله برنامه‌های اجرایی دوره خط امام (ره) است، گفت: کلاس‌های انسان‌شناسی، هستی‌شناسی، اسلام و نیازهای زمان، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، فضای مجازی، جریان‌شناسی اقتصادی، تحلیل شرایط روز و... از دیگر برنامه‌های این دوره خواهد بود.

مدیر تعلیم و تربیت ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس ادامه داد: استفاده از ظرفیت سخنرانان برجسته کشوری، زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، مسابقه کتاب‌خوانی، گعده‌های تربیتی با حضور روحانیت معظم، شبی با شهدا، کارگاه‌های تخصصی مدیریتی با حضور مدیران تخصصی ناحیه بسیج دانشجویی فارس، فعالیت‌های فرهنگی و... از دیگر برنامه‌های دوره آموزشی خط امام (ره) است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها