نماینده ولی فقیه در استان نظارت بر وضعیت حجاب در مناطق گردشگری را ضروری عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۸۲۶۳۰
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام در نشست ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان با اشاره به آیه 70 سوره اعراف اظهار کرد: لازمه ایمان امر به معروف و نهی از منکر است چرا که قرآن این فریضه الهی را بسیار مسئله مهم می‌داند.

وی با بیان اینکه اگر امر به معروف و نهی از منکر در سبد مومن نباشد قطعا سبدش تهی است، خاطرنشان کرد: جامعه ایمانی باید پیوند خود را با این فریضه الهی زنده نگه‌دارد و بیش از پیش این پیوند محکم‌تر شود.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه مسئولین باید نسبت به این موضوع حساس باشند، افزود: در نظام اسلامی وقتی حکومت اسلامی برپا است باید تمامی عوامل حکومتی مورد امر به معروف و نهی از منکر قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تصریح کرد: مسئولین و دستگاه‌های دولتی نیز باید به خوبی در عرصه حضور داشته باشند چرا اگر در این زمینه کمک نکنند نتیجه قابل توجهی را نخواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه در استان با انتقاد به وضعیت حجاب در مراکز خدماتی، درمانی و ادارات بیان کرد: کارکنان این مراکز الگو جامعه هستند و باید در رعایت حجاب و عفاف کوشا باشند.

این مسئول با اشاره به اهمیت فضای مجازی گفت: در عرصه ترویج حجاب و عفاف به خصوص در بخش فضای مجازی باید همه دست به دست هم دهند و با اتحاد فعالیت کنند.

وی به گزارشات مسئولین در این ستاد اشاره کرد و عنوان داشت: این گزارشات به گونه‌ای باشد که راه را برای آینده مشخص کند و دیگر  مسئولین نیز نظرات خود را نسبت به عملکرد گذشته و برنامه‌های آتی اعلام کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام به ضرورت فعالیت‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ و حجاب در مناطق گردشگری اشاره داشت و اظهار کرد: حضور گردشگران در مناطق گردشگری استان نباید به فرهنگ محلی و دینی مردم در این مناطق آسیب وارد کند.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر ضرورت وجود برنامه‌های نشاط آور همچون برگزاری تئاتر، مسابقه و... در این مناطق که موجب سرگرمی و شادی مسافران و گردشگران شود افزود: با توجه به اینکه استان منطقه گدشگری است اما سرمایه‌گذاران در این بخش باید بدانند که حفظ و حراست از فرهنک بومی و دینی در این مناطق از جمله ضروری ترین مباحث می‌باشد.

ارسال نظرات