خبرهای داغ:
مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد؛
مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان از ابلاغ آیین نامه تاسیس مرکز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۲۶۳۷
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۳

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، فرهاد کرد مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران در خصوص ابلاغ آیین نامه تاسیس مرکز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل، اظهار کرد:  این آیین نامه در پاسخ به انتظارات و نیاز های اساسی مردم و نظام سلامت پا به پای تخصص های علوم پزشکی، مراقبت های پرستاری علمی، کارآمد و در دسترس می باشد.

وی افزود: مدتهاست خلاء خدمات رسانی سازمان یافته و علمی در سطح جامعه منازل توسط پرستاران حرفه ای دانشگاهی احساس میشد که به فضل الهی اکنون با تاکیدات و حمایت های مقام عالی وزارت مشارکت و همکاری معاونت ها و حوزه های مختلف وزارت متبوع این آیین نامه جدید تاسیس، تدوین، تایید و به تصویب مقام عالی وزارت رسیده و جهت اجرا ابلاغ گردیده است.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه این آیین نامه در 27 ماده و 17 تبصره است، گفت: با پیشنهاد معاونت پرستاری وزارت تدوین آیین نامه از تاریخ 95/4/15 لازم الاجرا می باشد.

کرد، هدف این طرح را تامین، حفظ و ارتقاء سلامت مددجویان و بیماران دانست و بیان داشت: این طرح به صورت مستقیم و غیر مستقیم از طریق ارائه مراقبت های پرستاری مبتنی بر نیاز جامعه در زمینه های مراقبتی،مشاوره ای، آموزشی، درمانی،توانبخشی و تامین نیروی انسانی کار آمد و با تاکید بر سلامتی و کاهش ناتوانی به ویژه در بیماران مزمن و صعب العلاج به خصوص کودکان آسیب پذیر و سالمندان و بیماران سرطانی میباشد.

به گفته وی؛ وظایف و اختیارات این مرکز شامل آموزش خود مراقبتی در زمینه مراقبت های پرستاری به فرد، خانواده و مددجویان، همچنین ارائه خدمات مشاوره ای، آموزشی به صورت حضوری و غیر حضوری به مددجویان و بیماران،بازدید منزل و ارائه خدمات مشاوره ای، آموزشی، مراقبتی و درمانی لازم در تمام مراحل قبل از پذیرش و بعد از ترخیص از بیمارستان با هماهنگی پزشک معالج می باشد.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان در ادامه افزود: رایزنی و عقد قرار داد با مراکز درمانی و بیمارستانی برای تحت پوشش قرار دادن بیماران نیاز به تداوم، که مراقبت بعد از ترخیص دارند را شامل می شود.

کرد، ارائه خدمات مشاوره ای و مراقبتی به مراکز و موسسات دولتی و خصوصی، انجام روش های مراقبتی مجاز در غالب شرح وظایف رده های مختلف، شناسایی مددجویان جامعه و ارجاع به موقع  به مراکز بهداشتی و درمانی در زمان بازدید و پیگیری، ارئه مراقبت های پرستاری در غالب ایجاد و تداوم مرکز مراقبت تسکینی برای بیماران صعب العلاج و برقراری ارتباط با مراکز بهداشتی درمانی و داروخانه ها به منظور ایجاد شبکه های تسهیل شده در خدمات رسانی به بیماران را از وظایف و اختیارات این مرکز عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تعرفه این خدمات به صورت پیشنهادی از سوی معاونت پرستاری به دفتر هییت دولت می باشد، اذعان کرد: با توجه به اینکه این تعرفه خدمات پرستاری در منزل اولین بار در ایران شکل می گیرد در 30 کد اعلام شده و در زمان آتی با تصویب وزارت جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: ارزش ریالی این خدمات به طور متوسط از 9 هزار تومان تا بالغ بر یکصد هزار تومان برای گرفتن خدمات تعریف شده است که بر اساس شرح کد تعرفه های خدمات جهت اخذ تعرفه پیشنهاد گردیده است.

کرد خاطرنشان کرد: درحال حاضر سه مرکز در استان گلستان دارای پروانه بهره برداری است که یک مرکز فعال و دو مرکز دیگر نیز در حال تکمیل مرکز خود می باشد.

وی یادآور شد: در حال حاضر 5 نفر متقاضی تاسیس این مرکز در استان گلستان بوده که در سایت وزارت ثبت گردیده است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها