تفکر مهدویت عامل پیدایش انقلاب اسلامی و مسئله مهم شیعه است.
کد خبر: ۸۸۸۲۶۵۱
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸
امام جمعه یاسوج در جلسه مدیران بنیادهای فرهنگی مهدیتفکر مهدویت عامل پیدایش انقلاب اسلامی موعود (عج) منطقه پنج کشور در یاسوج گفت:امروز مسئله اصلی، مسئله «مهدویت» است که باید برایش طرح و برنامه داشته باشیم.
حجه الاسلام والمسلمین حسینی با تشریح وظایف منتظران ظهور افزود: منتظران واقعی نباید در انجام وظایف خود کوتاهی کنند چرا که در نزد خداوند متعال و حضرت حجت پاسخگو و مواخذه می‌شوند.
امام جمعه یاسوج زمینه سازی ظهور صاحب الزمان را وظیفه آحاد مسلمانان جهان برشمرد و گفت: همه باید با تحمل سختی‌ها و ناملایماتی که در این راه وجود دارد زمینه ظهور آن حضرت را فراهم کرده ومنتظر واقعی بودن خود را به اثبات برسانند.
معاون پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) کشور هم با اشاره به اینکه بنیاد مهدویت با پیشنهاد حجت الاسلام قرائتی و موافقت رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۷۹ در کشور تاسیس شده است گفت: گسترش و تعمیق فرهنگ مهدوی و آشناسازی اقشار جامعه به ویژه نسل جوان با معارف مهدویت و نیز تربیت پژوهشگر، مبلغ و مدرس در حوزه مباحث مهدویت از جمله اهداف تشکیل این بنیاد است.
حجه الاسلام والمسلمین محمدصادق کفیل با اشاره به اینکه امسال قرار است ۲۰۰ نشست مهدویت ویژه طلاب و روحانیان سراسر کشور برگزار شود افزود:در مرکز تخصصی بنیاد مهدویت تاکنون ۴۰۰ طلبه آموزش‌ها و دوره‌های تخصصی مسئله مهدویت را تا سطح ۳ آن فرا گرفته و مدرک مربیگری مهدویت اخذ کردند.
وی برگزاری ۱۰۰ دوره تربیت مربی، ۱۰۰ دوره مهدویت در ۲۰۰ هفته، انتشار حدود ۳۰۰ محصول با موضوع مهدویت،برگزاری دوره‌های اموزشی مهدویت، مسئله ظهور و انتظار وِیژه مهدکودک‌ها را از دیگر فعالیتهای این بنیاد در زمینه ترویج فرهنگ مهدویت در کشور برشمرد.
دبیر برگزاری همایش بنیادهای فرهنگی مهدویت منطقه ۵ کشور هم در جمع مدیران این بنیاد‌ در یاسوج از تدوین لایحه‌ای به منظور تشکیل فراکسیون مهدویت در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت:تاکنون ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این لایحه را امضا کرده و چنانچه به تصویب مجلس برسد این فراکسیون کار خود را آغاز می‌کند.
پورفرج افزود: تامین بودجه و توسعه زیرساختهای لازم برای توسعه بنیادهای فرهنگی مهدویت در کشور از جمله اهداف تشکیل این فراکسیون در مجلس شورای اسلامی است.
محمدی معاون سیاسی و امنیتی استاندار هم تبیین و ترویج فرهنگ مهدویت را یکی از نیازهای اساسی و ضروری جامعه برشمرد و گفت:افزایش امید به زندگی، نشاط، کاهش ناهنجاریهای اجتماعی و داشتن جامعه‌ای سالم و عاری از گناه از آثار مهم ترویج این مهم در جامعه است.
ارسال نظرات